به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد دارد سیستم احراز هویت خود را به کسب‌وکارها نیز توسعه دهد.
این سیستم برای اولین بار در ماه مارچ سال میلادی جاری برای تولیدکنندگان محتوا (creators) رونمایی شده بود.

متا قصد دارد در وهله اول این قابلیت را در دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک، و فقط برای عده محدودی از فروشندگان عرضه کند. اما مدتی بعد این سیستم احراز هویت به‌صورت سراسری به واتساپ نیز افزوده خواهد شد.

کسب‌وکارها می‌توانند اشترا‌ک Meta Verified را به قیمت 21.99 دلار ماهانه از صفحه فیسبوک یا حساب کاربری اینستاگرام خود خریداری کنند. همچنین این سیستم با قیمت 34‌.99 دلار برای هردوی این پلتفرم‌ها به‌صورت یکجا نیز قابل خرید می‌باشد.
هنوز قیمت این سیستم اشتراکی در پیام‌رسان واتساپ مشخص نشده است.

متا

امکانات سیستم Meta Verified برای کسب‌وکارها

درست مانند سیستم احراز هویت تولیدکنندگان محتوا (Creators)، قابلیت Meta Verified برای کسب‌وکارها شامل یک نشان مخصوص، دسترسی بهتر و محافظت در برابر جعل هویت می باشد. نشان مخصوص اهدا شده به تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما هنوز مشخص نیست قابلیت “محافظت در برابر جعل هویت” این دو قشر با یکدیگر تفاوتی دارند یا خیر‌.

“دسترسی بهتر” سیستم احراز هویت Meta Verified به دو راهکار ارائه خواهد شد:
جایگذاری بهتر در نتایج جستجو و پیشنهاد خدمات به مخاطبین در صفحه اصلی (Feed).
این غول تکنولوژی اعلام کرد که کسب‌وکارهای مشترک این سیستم احراز هویت جزء برترین نتایج جستجو (احتمالاً در فیسبوک) نمایش داده خواهند شد.
همچنین خدمات این کسب‌وکارها در قالب یک پست اسلایدی و با عنوان “کسب‌وکارهای پیشنهادی توسط Meta Verfied” به کاربران نمایش داده خواهد شد.

کمپانی متا، که مالکیت آن به مارک زاکربرگ تعلق دارد، اعلام کرده که کسب‌وکارها برای خرید این اشتراک پولی باید واجد شرایط باشند. صاحبین این کسب‌وکارها باید از طریق ایمیل، گوشی هوشمند و یا دامنه وبسایت خود احراز هویت‌های لازم را انجام داده و حداقل فعالیت لازم را در صفحه فیسبوک یا حساب‌کاربری اینستاگرام خود داشته باشند.
البته هنوز اعداد و ارقام دقیق این شرایط توسط متا اعلام نشده است.

اینستاگرام

گسترش خدمات متا به واتساپ

همچنین متا قصد دارد که همین خدمات بیزینسی را در قالب اشتراک Whatsapp Premium نیز به کاربران ارائه دهد. این قابلیت‌های واتساپ از سال گذشته در چند ناحیه خاص و توسط چند کسب‌وکار درحال طی کردن روند آزمایشی هستند. به گفته متا پس از عرضه رسمی سیستم‌های اشتراکی در فیسبوک و اینستاگرام، نسخه واتساپ نیز منتشر خواهد شد.

سیستم احراز هویت Meta Verified فیسبوک و اینستاگرام برای کسب‌وکارها، به‌زودی و از چند هفته دیگر در چند بازار مشخص در دسترس ‌بیزینس‌ها قرار خواهد گرفت. با این حال، هنوز تاریخ دقیق عرضه نسخه واتساپ اعلام نشده است.

زمانی که متا در سال گذشته این خدمات را برای تولیدکنندگان محتوا/افراد عادی ارائه داد، قیمت آن از سیستم احراز هویت و تیک آبی توییتر (X فعلی) با هزینه 8 دلار در ماه بالاتر بود.
با این حال، درحال‌ حاضر هزینه سیستم احراز هویت برای کسب‌وکارها در پلتفرم X ماهانه 1000 دلار و به‌ازای هر حساب متصل 50 دلار بیشتر است. در نتیجه سیستم احراز هویت Meta Verified گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برای کسب‌وکارهای کوچک به‌حساب می‌آید.

البته به گزارش The Information، تعدادی از کاربران اشتراکی این سیستم از خدمات متا رضایت‌خاطر ندارند‌ زیرا دسترسی به اپراتورهای پشتیبانی متا عملاً برایشان غیرممکن است!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array