به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلامیه 26 آوریل (6 اردیبهشت)، سیرکل پروتکلی را راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا USDC را بین اتریوم وآوالانچ (Avalanche) انتقال دهند.

پیش از این، کاربران آوالانچ که USDC را در اتریوم داشتند، مجبور بودند کوین‌های خود را نزد سیرکل (Circle) واریز کنند یا از یک پل شخص ثالث برای انتقال USDC خود از یک شبکه به شبکه دیگر استفاده کنند. به نظر می‌رسد پروتکل جدید انتقال زنجیره‌ای متقابل (CCTP) این نیاز به پل‌های USDC را برطرف می‌کند.

این تیم در 13 آوریل (24 فروردین) ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌داد پروتکل جدید چگونه کار می‌کند. برخلاف پل سنتی، توکن‌های ارسال شده به قرارداد خود را قفل نمی‌کند. در عوض، آنها را به طور کامل از بین می‌برد و توکن‌های جدیدی را در شبکه دریافت کننده صادر می‌کند.

کاربران می‌توانند این توکن‌های جدید را برای سپرده‌های بانکی مستقیماً با واریز توکن‌ها به سیرکل یا شرکای آن بازخرید کنند.

در این اعلامیه، تیم گفت که انتظار دارد CCTP مشکل جدا شدن در اکوسیستم وب 3 را حل کند. در حال حاضر، چندین نسخه غیر رسمی از USDC در شبکه‌های مختلف شناور هستند، که بیشتر آنها نتیجه توکن‌های یک شبکه به شبکه دیگر هستند.

اکنون که یک راه رسمی برای انتقال کوین‌ها از یک شبکه به شبکه دیگر وجود دارد، تیم انتظار دارد این کپی‌های غیررسمی به آرامی استفاده خود را کاهش دهند و استفاده از توکن کمتر گیج کننده باشد.

این تیم گفت که بسیاری از بزرگ‌ترین پروتکل‌های زنجیره‌ای متقاطع یا همان کراس چین (cross-chain) از جمله ال‌آی.‌اف‌آی (LI.FI)، لیرزیرو (LayerZero)، هایپرلن (Hyperlane)، سلر (Celer)، متامسک (MetaMask)، ورمهول (Wormhole) و غیره قبلاً متعهد شده‌اند که از CCTP در آینده استفاده کنند.

سیرکل

ژائو رجیناتو (Joao Reginatto)، معاون محصول سیرکل، گفت که او معتقد است پروتکل جدید به بهبود نقدینگی و کارایی سرمایه در امور مالی غیرمتمرکز کمک خواهد کرد:

“با CCTP، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربه کاربر را ساده‌تر کنند و کاربرانشان می‌توانند اعتماد کنند که همیشه با یک دارایی بسیار نقد، ایمن و قابل تعویض در USDC بومی معامله می‌کنند.”

USDC یک استیبل کوین با پشتوانه فیات، منتشر شده توسط شرکت سیرکل است. این شرکت ادعا می‌کند که هر توکن USDC دارای پشتوانه دلار به دلار در ذخایر آن است. کاربران می‌توانند USDC را با باز کردن یک حساب و واریز وجه نقد نزد سیرکل یا یکی از شرکای آن مانند کوین بیس مینت کنند. پس از انجام این کار، می‌توانند کوین را در چندین شبکه از جمله اتریوم، آوالانچ، استلار (Stellar) و پولکادات (Polkadot) دریافت کنند.

کاربران میلیاردها دلار USDC و سایر ارزهای دیجیتال را به دلیل هک پل در چند سال گذشته از دست داده‌اند، زیرا مهاجمان بارها متوجه شده‌اند که چگونه کوین‌های قفل شده را از قراردادهای پل حذف کنند و نسخه‌های آنها را بدون پشتوانه در شبکه دریافت کننده باقی بگذارند.

این موضوع توسعه‌دهندگان را به این فکر واداشته است که چگونه پل‌ها را برای استفاده در آینده ایمن کنند، زیرا دارایی‌های دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می‌شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array