به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت سیرکل (Circle) می‌گوید که این ناشر استیبل کوین، از روز 13 مارس (22 اسفند)، توانسته است به 3.3 میلیارد دلار وجوه مسدود شده خود در بانک ورشکسته سیلیکون ولی (SVB)، دسترسی پیدا کند. آلر در مصاحبه‌ای که روز 14 مارس (23 اسفند) با بلومبرگ مارکت داشت این مطلب را تایید نمود.

لازم به ذکر است که استیبل کوین صادر شده توسط سیرکل یعنی یواس‌دی کوین (USDT)، پس از انتشار اخباری مبنی بر مسدود شدن حدود 3.3 میلیارد دلار از ذخایر نقدی آن در  بانک سیلیکون ولی (SVB)، برای مدت کوتاهی پیوند خود با دلار را از دست داد و تا زیر 90 سنت سقوط کرد.

طبق داده‌های وبسایت تریدینگ ویو (TradingView)، پیوند دلاری این استیبل کوین از آن زمان بهبود یافته است، اما بازخرید انبوه USDC توسط سرمایه‌گذاران منجر به کاهش حدوداً 10 درصدی ارزش بازار این استیبل کوین از روز 11 مارس (20 اسفند) تاکنون شده است.

مارکت کپUSDT سیرکل

نمودار مارکت کپ استیبل کوین USDT؛ منبع: TradingView

در همین حال، در همان بازه زمانی، رقیب اصلی USDC یعنی تتر (USDT) از روز 11 مارس افزایشی جزئی در ارزش بازار خود را به ثبت رسانده و با بیش از 1 درصد افزایش به مرز 73.03 میلیارد دلار رسیده است.

گزارش سیرکل از ذخایر USDC

طبق گزارش ذخیره دارایی ماه ژانویه (دی ماه) که روز دوم مارس (11 اسفند) سیرکل برای USDC منتشر کرد، علیرغم اینکه این 3.3 میلیارد دلار کمتر از 8 درصد از ذخایر آن را تشکیل می‌دهند، ولی این وجوه موقتاً مسدود شده تأثیر قابل توجهی بر این استیبل کوین داشته است.

بر اساس این گزارش سیرکل، USDC بیش از 100 درصد وثیقه شده است و بیش از 80 درصد ذخایر آن را اسناد و اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه‌داری ایالات متحده تشکیل می‌دهد؛ دارایی‌های با قدرت نقدشوندگی بالا که جزئی از تعهدات مستقیم دولت ایالات متحده است و یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

یکی از تریدرهای معروف با نام کاربری tedtalksmacro پس از انتشار این اخبار، گفت:

«در بازار کریپتو هرگز نمی‌توان در مورد چیزی مطمئن بود، اما به نظر می‌رسد که شرایط خوب است. 8.25 درصد از ذخایر سیرکل در بانک سیلیکون ولی گیر کرده و 91.75 درصد از وجوه آنها نقد می‌شود. حتی در صورتی که این وجوه به طور کامل از بین برود، کوین بیس برای اطمینان از وضعیت USDC وارد عمل خواهد شد. به نظر می‌رسد که واکنش بازار فقط یک وحشت کامل است که به دلیل این تاخیر ایجاد شده است.»

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array