به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاربران پلتفرم منتشر کننده استیبل کوین سیرکل (Circle) روز 31 اکتبر (9 آبان) ایمیل‌هایی دریافت کرده‌اند مبنی بر این که این پلتفرم قصد دارد تا تاریخ 30 نوامبر کلیه اکانت‌های فردی مشتریان خود را ببندد. این شرکت در کفتگو با کوین‌تلگراف تأیید کرده است که حساب‌های فردی را می‌بندد، اما اکانت‌های «مینت» تجاری و سازمانی در دسترس خواهند ماند.

صبح روز 31 اکتبر، کاربری با نام Evans6 در حساب ایکس (X) خود تصویری از ایمیلی منتشر کرد که مشتریان سیرکل دریافت کرده بودند. در این ایمیل آمده بود که حساب‌های فردی به عنوان بخشی از بررسی‌های استراتژیک سیرکل بسته می‌شوند.

«سیرکل در حال حذف تدریجی پشتیبانی از حساب‌های قدیمی مشتریان است و مشتریان فردی را از این تصمیم مطلع کرده است. سیاست بسته شدن حساب‌ها برای اکانت‌های تجاری یا سازمانی مینت سیرکل (Circle Mint) اعمال نمی‌شود.»

سیرکل

به دنبال انتشار این خبر، کاربران در شبکه‌های اجتماعی به بحث و گمانه‌زنی درباره دلیل تصمیم این پلتفرم پرداختند. آدام کوکران، کارآگاه رمزارزها پیشنهاد کرد که ممکن است ذخایر سیرکل توسط «شبکه‌ای از حساب‌های فردی» که به‌عنوان واسطه‌های پولشویی فعالیت می‌کنند تخلیه شود، بنابراین لازم است که چنین حساب‌هایی بسته شوند.

یک تریدر دیگر با نام tmnxeq فرضیه متفاوتی را ارائه کرد مبنی بر اینکه ممکن است حساب‌ها به عنوان بخشی از «سیاست کاهش هزینه یا تجدید ساختار» بسته شوند. سیرکل در بیانیه خود از حساب‌های فردی به عنوان “حساب‌های مصرف کننده قدیمی” یاد کرده است که به نظر می رسد به این معنی باشد که این حساب‌ها دیگر به اندازه قبل مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array