به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری ناشر استیبل کوین تتر، اخیراً متوجه شده است که او را به شایعات مربوط به تصاویر کانتینرهای صنعتی بزرگ نسبت داده‌اند، و او سؤالات درباره محل استخراج بیت کوین تتر را در این خصوص رد کرد.

در یک پست X (توئیتر سابق) در 26 آگوست (4 شهریور)، آردوینو کنجکاوی ناشی از عکسی که در 24 آگوست (2 شهریور) به اشتراک گذاشت را روشن کرد. این تصویر ظرفی را با لوگوی فتوشاپی تتر انرژی (Tether Energy) نشان می‌دهد و بسیاری از مردم را درباره آن به فکر فرو می‌برد.

یکی از سایت‌های تولید انرژی تتر و استخراج بیت‌کوین به خوبی پیش می‌رود.
— پائولو آردوینو (@paoloardoino) 24 آگوست 2023

وی تصریح کرد که این عکس یک اتاق کنترل را در یکی از سایت‌های استخراج بیت کوین تتر نشان می‌دهد که در حال حاضر در حال تکمیل است و به زودی عملیات در آن آغاز خواهد شد.

با این حال، آردوینو قاطعانه اعلام کرد که مکان را بیان نخواهد کرد و به کاربران زیادی که در مورد آن پرس و جو کرده‌اند پاسخ داد.

در حالی که او اشاره کرد که این سایت جایی در قاره آمریکای جنوبی است، به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری اضافه نکرد.

“ما مکان‌ دقیق را برای جلوگیری از آزار و اذیت پرسنل به اشتراک نگذاشته‌ایم، که با توجه به تعداد مخالفان وسواسی که نسبت به تتر دارند، یک نگرانی است.”

تتر

او خطاب به افراد مشکوکی که به لوگوی فتوشاپ شده روی ظروف کنجکاو شده بودند، توضیح داد که این یک تصمیم عمدی رسانه‌ای بود.

آردوینو خاطرنشان کرد: “ما فکر می‌کردیم که این عکس در روزنامه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، بنابراین تیم می‌خواست آن را علامت گذاری کند.” با این حال، او معتقد است که نمایش لوگوها در سایت‌های استخراج از نقطه نظر امنیتی رویکرد عاقلانه‌ای نیست:

علاوه بر این، قرار دادن لوگوهای غول پیکر تتر از نظر حریم خصوصی فیزیکی سایت درست نخواهد بود.

او پیش‌بینی می‌کند که عملیات در ماه سپتامبر(شهریور) آغاز شود.

او اعلام کرد: “سایت به خوبی پیشرفت می‌کند، همه اعضای تیم فوق العاده هیجان زده هستند و به طور شبانه روزی برای شروع عملیات در چند هفته آینده کار می‌کنند.”

این موضوع پس از انتشار اخباری مبنی بر توسعه نرم افزار ماینینگ تتر با هدف ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت استخراج بیت کوین منتشر شد.

در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف در 17 آگوست (26 مرداد)، آردوینو توضیح داد که تتر در حال کار بر روی یک نرم افزار استخراج به نام موریا (Moria) است که تجزیه و تحلیل داده‌های جامع‌تری را در مورد تولید انرژی در سایت‌های استخراج بیت کوین ارائه می‌دهد.

آردوینو بر نیاز به تجزیه و تحلیل بهتر و بررسی عملکرد در استخراج بیت کوین تاکید کرد. او معتقد است موریا به ارزیابی عملکرد سایت و محیط اطراف کمک خواهد کرد:

“اگر انرژی مورد استفاده در سایت ماینینگ باد یا انرژی خورشید باشد، پارامترهای بهینه‌سازی مانند سرعت پیش‌بینی شده باد برای یک روز خاص یا ساعت خاصی از روز وجود دارد که می‌تواند برای اورکلاک کردن (overclock) برخی از ماینرها و افزایش تولید استفاده شود. ”

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array