به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تمرکز اصلی بسیاری در جامعه وب 3 بهبود راه‌حل‌های هویتی در دسترس مصرف‌کنندگان بوده است. سال گذشته با ظهور توکن‌های سول‌باند soulbound) (SBT)) روش جدیدی را برای کاربران معرفی کرد تا خودشان را تعریف کنند.

اگرچه تبلیغات SBT در ماه‌های گذشته کم شد، اما آنها از صحنه ناپدید نشدند. در تاریخ 1 مارس (10 اسفند)، پروتکل SBT ماسا فایننس  (Masa Finance) اعلام کرد که برای ایجاد یک راه‌حل هویتی جدید، روی بلاکچین سلو کربن منفی مستقر می‌کند.

بیش از 10 میلیون کیف پول فعال در اکوسیستم سلو می‌توانند یک «گذرنامه رفاه» ماسا تولید کنند. این راه حل جدید هویت وب 3 به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع SBT‌های مربوط به زندگی دیجیتالی خود را مانند SBT تأیید اعتبار کاربر، SBT امتیاز اعتباری، SBT شهرت جامعه و نام دامنه سلو SBT را مینت دهند.

کالانتیا می (Calanthia Mei)، یکی از بنیانگذاران ماسا فایننس، گفت که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اولین پیشگامان برای سفارشی‌سازی کاربران وب 3 هستند و SBTها فناوری پیشرفت بعدی هستند.

هویت

“وب 3 یک مشکل اعتماد دارد و SBT‌ها نشان دهنده روشی قابل ترکیب و مقیاس‌پذیر برای ایجاد یک لایه اعتماد بین پروژه‌ها و کاربران و در بین یکدیگر هستند. ”

راه حل «گذرنامه رفاه» همچنین امکان دسترسی به خدمات دیگر پروژه‌های سلو مانند وام‌های خرد و درآمد پایه جهانی را فراهم می‌کند که فناوری را یکپارچه کرده‌اند.

بر اساس این اعلامیه، این پروتکل در حال حاضر دارای 250,000 ماسا سول‌باند ایدنتیتی (Soulbound Identity) و نزدیک به 300,000 ماسا سول نیمز (Soul Names) است.

در پایان سال 2022 (1401)، کوبو(Cobo)، متاماسک اینستیتوشنال (MetaMask Institutional) و ناسیس دائو (Gnosis DAO) همگی برای ایجاد یک پروژه SBT همکاری کردند تا انحصار و تأیید هویت را برای کاربران خود ایجاد کنند. در ماه دسامبر (آذر)، شرکت مالی ژاپنی سامیتومو میتسویی (Sumitomo Mitsui) نیز بیان کرد که به دلایل اجتماعی به دنبال SBT است.

تصور می‌شود که این دارایی‌های دیجیتال جدید، همراه با شهروندی دیجیتال، راه‌حلی ممکن برای هویت دیجیتال آینده در دنیای متاورس باشند.

در حالی که به طور مستقیم به دارایی‌های دیجیتال اشاره نکرد، در 9 فوریه (20 بهمن)، اتحادیه اروپا به استفاده از شواهد دانش صفر برای شناسه‌های دیجیتالی آینده اشاره کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array