به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رمزارز سولانا (SOL) با رشد 39.4 درصدی قیمت در عرض یک هفته، گوی سبقت را از سایر رقبای خود به ویژه کاردانو (ADA) در بازار کریپتو ربوده است. افزایش دورقمی قیمت این ارز رمزپایه در مقایسه با رشد 7.21 درصدی قیمت کاردانو (ADA)، جایگاه این دارایی را به عنوان رقیبی قدرتمند برای این رمزارز تثبیت کرده است.

براساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، SOL که در حال حاضر حدود 30 دلار و 84 سنت قیمت دارد با ارزش بازاری نزدیک به 12.8 میلیارد دلار در جایگاه هفتم بازار کریپتو ایستاده است، این درحالی است که کاردانو (ADA) با قیمتی در حدود 0.266 دلار جایگاه هشتم بازار را از آن خود کرده است.

رالی اخیر سولانا باعث شده است این دارایی دیجیتال علاوه بر کاردانو، نسبت به تمام رمزارزهای بزرگ بازار نیز عملکرد بهتری از خود نشان دهد. طی یک هفته گذشته، این دارایی از تمام رقبای خود در لیست 10 رمزارز برتر بازار بهتر عمل کرده و حتی پیروزی‌های اخیر ریپل در دادگاه نتوانست این جریان را تغییر دهد.

نمودار روزانه سولانا

سرمایه‌گذاران آسیایی سولانا (SOL) این رالی را پیش می‌برند

به نظر می‌رسد سرمایه گذاران آسیایی اصلی‌ترین نیروی پشت عملکرد چشمگیر اخیر سولانا باشند. بر اساس داده‌های اخیر، سرمایه‌گذاران در منطقه آسیا و اقیانوسیه مسیر صعودی قابل توجهی در بازده تجمعی سولانا را نشان می‌دهند. در همین حال، وضعیت در ایالات متحده پایدار باقی مانده و اتحادیه اروپا رشدی ملایم را تجربه می‌کند.

بازار پررونق NFTهای سولانا

عملکرد مثبت سولانا تنها به قیمت آن محدود نمی‌شود. طبق داده‌های CryptoSlam، این بلاکچین اخیراً فروش ۱.۴۳ میلیون دلاری توکن‌های غیرمثلی (NFT) را نیز شاهد بوده است. در مقام مقایسه باید گفت اتریوم با فروش بیش از 9.9 میلیون دلار NFT در این مسیر پیشتاز است و پس از آن Mythos Chain با حدود 1.39 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. شایان ذکر است، کاردانو با 132929 دلار فروش NFT از همه رقبا عقب مانده است.

در همین حال، داده‌های پلتفرم DefiLlama نشان می‌دهند که کل ارزش قفل‌شده (TVL) در شبکه سولانا نیز شاهد افزایش قابل‌توجهی بوده است. معیار TVL شبکه سولانا از ۲۱۷ میلیون دلار ابتدای سال به حدود ۳۴۴ میلیون دلار رسیده است. ولی در همین زمان، نرخ تامین وجوه در این شبکه حرکتی منفی داشته و روز 20 اکتبر به پایین‌ترین سطح طی سه ماه گذشته رسیده است.

برخی از تحلیلگران با اشاره به برخی از اندیکاتورهای تکنیکال در نمودارهای قیمت، مثل شاخص مقاومت نسبی (RSI) و قرارگیری آن در منطقه اشباع خرید، از احتمال رکود دوباره در این شبکه خبر می‌دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array