به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، محصولات سرمایه‌گذاری سولانا (SOL) از ابتدای سال 2023 تاکنون، بیش از 26 میلیون دلار ورود سرمایه را شاهد بوده‌اند و از این نظر از همه آلتکوین‌های دیگر از جمله اتر (ETH)، پیشی گرفته‌اند. این واقعیت تایید می‌کند که در حال حاضر، سولانا محبوب‌ترین آلتکوین در میان سرمایه‌گذاران است.

در گزارش هفتگی “جریان‌های سرمایه صندوق‌های دارایی دیجیتال” که روز 4 سپتامبر (13 شهریور) منتشر شد، جیمز باترفیل (James Butterfill) رئیس بخش تحقیقات کوین شیرز (CoinShares)، خاطرنشان کرد که حجم معاملات در محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزها برای هفته منتهی به اول سپتامبر (10 شهریور)، بالغ بر 90 درصد از میانگین ابتدای سال تا به امروز بالاتر بوده است. این درحالی است که جریان خروج سرمایه از محصولات رمزارزی تا حدود 11.2 میلیون دلار کاهش داشته است.

این جریان خروجی به یک دوره هفت هفته‌ای غلبه احساسات منفی در بازار بازمی‌گردد که در نتیجه آن، 342 میلیون دلار سرمایه از محصولات کریپتو در آن زمان خارج شد، اما در بازه زمانی ابتدای سال تا کنون، این دسته از محصولات سرمایه‌گذاری با 165 میلیون دلار جریان خالص مثبت روبه‌رو بوده‌اند.

جریان ورود سرمایه محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی
محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی طی هفت هفته گذشته عمدتاً شاهد خروج سرمایه بوده‌اند. منبع: CoinShares

نکته جالب توجه این است که این خروجی‌ها بر محصولات سولانا تأثیری نداشته است، چرا که این محصولات ورودی هفتگی 700 هزار دلاری را به ثبت رسانده‌اند. این رقم از ابتدای سال تاکنون به حدود 26 میلیون دلار می‌رسد.

جریان‌های هفتگی مثبت به محصولات بیت کوین و سولانا
جریان‌های هفتگی مثبت به محصولات بیت کوین و سولانا برای هفته منتهی به 1 سپتامبر. منبع: CoinShares

محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین (BTC) تنها دارایی‌هایی هستند که به غیر از سولانا، در این مدت شاهد ورود 3.8 میلیون دلار سرمایه بوده‌اند. در همین حال، محصولات مرتبط با پوزیشن‌های شورت بیت کوین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پالیگان (MATIC) و اتریوم همگی خروجی‌های هفتگی را ثبت کرده‌اند.

نمودار قیمت سولانا SOL
نمودار قیمت سولانا (SOL) از اول ژانویه تا کنون. منبع: Cointelegraph

عوامل موثر در افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به سولانا (SOL)

افزایش اخیر در جریان ورود سرمایه به بازار سولانا در بحبوحه تحولات مثبتی اتفاق افتاده است که اخیراً در این شبکه صورت گرفته است. روز 1 سپتامبر (10 شهریور)، رون کریستنسن (Rune Christensen)، یکی از بنیانگذاران میکردائو (MakerDAO)، با وجود پیوندهای عمیق و طولانی مدت این شبکه با اتریوم، پروپوزالی برای ساخت زنجیره بومی آینده این پروژه به صورت یک فورک از پایگاه کد سولانا را ارائه کرد.

روز 23 آگوست (1 شهریور) گزارش شد که شاپی‌فای (Shopify)، شبکه پرداخت مبتنی بر سولانای سولانا پی (Solana Pay) را به گزینه‌های پرداخت خود اضافه کرده و کار خود را با استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) آغاز کرده است.

از طرف دیگر، شبکه بلاکچین سولانا بهبودهایی نیز در زمینه عملکرد و قابلیت اطمینان داشته است و از ابتدای سال 2023 تاکنون تنها شاهد یک مورد قطعی بوده است.

قیمت رمزارز سولانا (SOL) نیز از ابتدای سال تاکنون حدود 95.5 درصد افزایش یافته است، اما از اواسط ژانویه عمدتاً در بازه 20 تا 25 دلار معامله شده است. طبق داده‌های coinmarketcap، این دارایی رمزپایه اکنون با 2.38 درصد افت روزانه، با قیمت 19 دلار و 27 سنت ترید می‌شود و بیش از 92.5 درصد با اوج تاریخی 260 دلاری خود در نوامبر 2021، فاصله دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array