به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی چند روز گذشته، قیمت سولانا (SOL) بالاتر از تراز 18.80 دلار یک مبنای حمایتی قوی تشکیل داد. قیمت این دارایی پس از قرار گرفتن بالاتر از منطقه مقاومت 22 دلاری، افزایش قدرتمندی را آغاز کرد. این روند صعودی پایدار بالاتر از مقاومت 23.20 دلاری ادامه یافت و اینگونه از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت.

در نتیجه این حرکت ناگهانی که کل بازار کریپتو در آستانه آغاز ماه اکتبر شاهد آن بود، قیمت سولانا (SOL) بیش از 15 درصد افزایش یافت و مقاومت 24.50 دلاری را لمس کرد. بعد از تشکیل سقف قیمت روزانه در نزدیکی 24.47 دلار، روند تحکیم قیمت آغاز گردید. در حال حاضر، سولانا (SOL) بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت صعودی 18.75 دلار به 24.47 دلار قرار گرفته و با رشد 13.32 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 24 دلار و 12 سنت معامله می‌شود. علاوه بر این، یک خط روند صعودی کلیدی نیز با حمایتی نزدیک به 23.10 دلار در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD) در حال شکل‌گیری است.

نمودار 4 ساعته سولانا
نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD)؛ منبع: TradingView

در ادامه مسیر صعودی این ارز، اولین مقاومت نزدیک به سطح 24.50 دلار و  اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح 25.00 دلار دیده می‌شود. حرکتی قاطعانه بالاتر از مقاومت 25 دلاری می‌تواند سولانا (SOL) را به سمت مقاومت 27.20 دلاری سوق دهد. در این حالت، تراز 28.80 دلار به عنوان مقاومت کلیدی بعدی مانع از حرکت خریداران خواهد شد. غلبه بر این مانع مهم، زمینه حرکت به سمت تراز 30 دلار را فراهم می‌کند.

تحلیلگران با اشاره به شکل‌گیری الگوی برگشتی صعودی سر و شانه معکوس در نمودار روزانه این ارز، انتظار دارند بعد از شکست خط گردن این الگو و تثبیت بالاتر از سطح شکست، این ناحیه به یک حمایت قوی تبدیل شده و قیمت حدود 17 درصد دیگر رشد کند.

گفتنی است که الگوی سر و شانه معکوس اغلب در سطوح کف بازار تشکیل شده و یک نشانه اولیه از بازگشت صعودی بازار است.

نمودار سر و شانه معکوس سولانا

اصلاح نزولی قیمت سولانا (SOL)

اگر سولانا (SOL) نتواند بالاتر از نواحی 24.50 دلار تا 25.00 دلار به وضعیت ثابتی برسد، احتمالاً یک اصلاح نزولی تازه را آغاز می‌کند. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 23.20 دلار و خط روند مذکور قرار خواهد داشت. اولین حمایت اصلی نیز نزدیک به سطح 21.50 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 50% واقع است. در صورت بسته شدن قیمت زیر حمایت 21.50 دلاری، احتمال ریزش به سمت حمایت 20.50 دلاری وجود خواهد داشت. در این سناریو، خطر سقوط بیشتر قیمت به سمت حمایت 20.00 دلاری در کوتاه مدت قوت بیشتری می‌گیرد.

در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD)، اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین‌های متحرک یا مکدی (MACD) در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) اکنون بالاتر از سطح 50 قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array