به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از ارتقاء در نرم‌افزار اعتبارسنج (validator)، شبکه سولانا با کاهش سرعت تولید بلوک در 25 فوریه (6 اسفند) روبه‌رو شد. این حادثه منجر به اختلال در تراکنش‌ها شد و اعتبارسنج‌ها را وادار کرد تا در تلاش برای بازگرداندن عملکرد شبکه، نرم‌افزار را کاهش دهند.

مشکل فنی حدود ساعت 6:00 صبح (UTC) شروع شد و اعتبارسنج‌ها را در تلاش برای بازیابی تراکنش‌ها در شبکه به نسخه 1.13 تنزل داد. با این حال، تنزل رتبه برای بازگرداندن سولانا به عملکرد عادی کافی نبود و مجبور به راه‌اندازی مجدد شبکه در نسخه 1.13.6 شد.

شبکه سولانا در حال حاضر پس از یک مشکل در حین ارتقاء از 1.13 به 1.14 که نهایی شدن بلوک را کند کرد، در حال راه اندازی مجدد است.
هنگامی که اعتبارسنج با 80 درصد سهام راه‌اندازی مجدد شد، شبکه از سر گرفته می‌شود.

سولانا

این مشکل به ارتقاء از 1.13 به 1.14 مرتبط است که نهایی شدن بلوک را کند کرد. شبکه سولانا در حال حاضر در حال راه‌اندازی مجدد است و برای از سرگیری فعالیت‌ها 80 درصد استیک فعال آنلاین ضروری است:

“هرچه اعتبارسنج‌های بیشتری راه‌اندازی مجدد خود را تکمیل کنند، این تعداد مطابق با میزان استیکی که به آنها واگذار کرده‌اند، افزایش می‌یابد: این بدان معناست که اعتبارسنج‌های بزرگ‌تر مانند صرافی‌های متمرکز (CEX) تأثیر زیادی بر زمان شروع مجدد دارند.”

چند ساعت پس از این موضوع، راه حلی برای این حادثه در میان اعتباردهندگان سولانا مورد بحث قرار گرفت. ارائه‌دهنده زیرساخت، کروس وان (Chorus One) در یک توییت اشاره کرد که این حادثه “نشان داد که شبکه چقدر غیرمتمرکز واقعی است.”

گروه کروس یک ادامه داد:

“بدون همه این بحث‌ها، ما ظرف یک ساعت به عقب برمی‌گردیم. اما بحث ما کاهش رتبه، شروع مجدد، رویکرد کاهش و راه‌اندازی مجدد است. 8 تا 10 ساعت طول می‌کشد تا بهبودی انجام پذیرد.

سولانا یک بلاکچین لایه 1 منبع باز است. معماری شبکه نسل سوم آن برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) طراحی شده است. بلاکچین سولانا در طول رونق ICO در سال 2017 (1396) راه‌اندازی شد. شبکه آزمایشی داخلی پروژه در سال 2018 (1397) منتشر شد و پس از آن چندین مرحله شبکه آزمایشی قبل از راه‌اندازی رسمی شبکه اصلی در سال 2020 (1399) انجام شد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array