به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی سامسونگ از فروش تبلت‌های خود سود بیشتری نسبت به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند به‌دست می‌آورد، اما هیچ جای نگرانی برای کاربران و مشتریان این برند نیست.

برند سامسونگ این تصور را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که بالاترین نرخ سودآوری این غول صنعت تکنولوژی، حتماً متعلق به فروش گوشی‌های اندرویدی هوشمند و محبوب آن است. اما بر اساس گزارشات منتشر شده اخیر، نتیجه به‌دست آمده با پیش‌فرض ذهنی بسیاری از کاربران متفاوت است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط منبعی آگاه و قابل‌اطمینان، کمپانی کره‌ای سامسونگ اخیراً سودی 300 میلیارد وونی (معادل 227 میلیون دلار) را ثبت کرده است. براساس این آمار، حاشیه سود (profit margin) حاصل از فروش تبلت‌های سامسونگ 10% تخمین زده شده، درحالی‌که حاشیه سود گوشی‌های هوشمند بین 7 تا 8% است.

این آمار منتشر شده به‌هیچ‌وجه به این معنا نیستند که گوشی‌های هوشمند این برند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، بلکه دلیل ساده‌ای در پس میزان بالای سود عملیاتی حاصل از خرید تبلت‌های سامسونگ وجود دارد: تبلت‌های این برند بهترین گزینه موجود در بازار هستند.

هنگام جستجو در بازار، مشتریان حق انتخاب زیادی برای خریداری کردن تبلت‌های مختلف ندارند و کمپانی سامسونگ درحال حاضر ارائه‌دهنده بهترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود. در نتیجه، کاربران چاره دیگری برای رفع و رجوع نیازهای خود ندارند. اما شرایط در حوزه گوشی‌های هوشمند کاملاً متفاوت است. در این بازار رقابت بسیار شدیدی در میان تمامی کمپانی‌های ارائه‌دهنده وجود دارد و به‌دست آوردن بالاترین نرخ سود، اصلاً کار آسانی نیست.

البته شایان ذکر است که این آمار حاکی از کیفیت بد دستگاه‌های تولیدی برند سامسونگ، اعم از تبلت‌ها، ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیستند. در واقع، این کمپانی صاحب بیشترین سهام بازار در زمینه گوشی‌های هوشمند است و همچنین عنوان بزرگترین فروشنده تبلت‌های اندروید را نیز یدک می‌کشد.

معنی و مفهوم این آمار و ارقام تازه منتشر شده، به سادگی و اینگونه خلاصه می‌شود: کمپانی سامسونگ از فروش تبلت‌های تولیدی خود نسبت به دیگر محصولات (گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند) سود بیشتری به جیب می‌زند.

سامسونگ

گوشی‌‌های هوشمند، تمرکز اصلی سامسونگ

با این حال، باید به خاطر داشت که هدف اصلی و نهایی سامسونگ، تمرکز بر گوشی‌های هوشمند خواهد ماند. هرساله، شاهد عرضه دستگاه‌های جدیدی از سری Galaxy A، Galaxy S و Galaxy Z هستیم. همچنین این کمپانی در نقاط خاصی از دنیا، مدل‌های Galaxy F و Galaxy M خود را نیز ارائه می‌دهد.
در بازار تبلت‌ها، این غول کره‌ای عملکردی بسیار قوی داشته و به سمت برنامه‌های پیش‌روی خود برای عرضه و رونمایی از مدل جدید حرکت می‌کند. به‌نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ با رونمایی از مدل Galaxy Tab سری S9، تجربه بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

سود عملیاتی 227 میلیون دلاری به‌دست آمده از فروش تبلت‌های این کمپانی، رقمی بسیار چشمگیر است. بر اساس آمارهای ثبت‌شده، نرخ فروش این دستگاه‌ها نسبت به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند محبوب این کمپانی حدوداً 3% بیشتر است.

با درنظر گرفتن سلطه این کمپانی بر بازار گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند، از کار‌بیکار کردن کمپانی سامسونگ اقدامی بسیار دشوار و نامحتمل به‌نظر می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آتی شاهد رونمایی از دستگاه‌های بسیار نویدبخشی از این برند محبوب باشیم. اگر شما نیز کاربر این برند هستید، هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد.

سامسونگ در فوریه سال جاری، گوشی Galaxy مدل S32 خود را به بازار عرضه کرد. همچنین انتظار می‌رود که در طی برگزاری رویداد Galaxy Unpacked در ماه آگوست، از گوشی‌های سری Z، مدل تاشو (Flip) رونمایی شود.

منبع: wccftech

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array