به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سه کیف پول نهنگ بیت کوین (BTC) مرتبط با دوران ساتوشی  که از نوامبر 2017 تاکنون خواب بوده‌اند، روز دوم نوامبر (11 آبان) 6500 واحد بیت کوین به ارزش تقریبی 230 میلیون دلار را جابه‌جا کردند.

بر اساس داده‌های BitInfoCharts، اولین کیف پول ۲۵۵۰ بیت‌کوین را جابه‌جا کرد که ارزش آن حدود ۹۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. آدرس دوم نیز حدود 2000 بیت کوین به ارزش 71 میلیون دلار و آدرس سوم حدود 1950 بیت کوین به ارزش 69 میلیون دلار را انتقال داده‌اند.

وجه مشترک دیگر هر سه کیف پول این بود که آخرین تراکنش هر کدام تقریباً به حدود شش سال پیش، یعنی 5 نوامبر 2017 بر می‌گردد. بنابراین، این کیف پول‌ها در بازار صعودی بیت‌کوین و در زمان ثبت رکورد تاریخی 69000 دلاری بیت کوین وجود داشته‌اند. زمان خرید بیشتر بیت کوین‌های موجود در این کیف پول‌های نهنگ، به جولای 2011 باز می گردد و به استخر استخراج بیت کوین F2Pool مرتبط می‌شوند. برخی معتقدند دارایی موجود در این کیف پول‌ها احتمالاً از طریق استخراج اولیه بیت کوین انباشته شده است، یعنی زمانی که هر واحد بیت کوین کمتر از 15 دلار قیمت داشت.

نهنگ دوران ساتوشی

این که آیا هر سه کیف پول متعلق به یک فرد یا نهاد واحد هستند یا خیر، هنوز تأیید نشده است، اگرچه تاریخچه ساخت و فعالیت و الگوهای تراکنش‌های آنها نشان می‌دهد که ممکن است چنین باشد. همزمانی این جابه‌جایی با افزایش قیمت بیت کوین و رالی تازه آن، گمانه‌زنی‌هایی را در بازار در پی داشته است.

در سال 2023 شاهد بودیم که چندین نهنگ خفته بیت کوین و آدرس‌هایی با قدمت بیش از 10 سال از خواب بیدار شدند و دارایی خود را به آدرس‌های جدید منتقل کردند. برای مثال، اوایل ماه جولای، یک نهنگ که به مدت 11 سال غیرفعال بود، 30 میلیون دلار موجودی بیت کوین خود را جابه‌جا کرد و یک ماه بعد، در ماه آگوست، یک کیف پول متعلق به عصر ساتوشی، 1005 بیت کوین را به آدرس جدیدی منتقل نمود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array