به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، غول‌های فست فود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر قدس، در کشورهای مسلمان بایکوت شده‌اند و این موضوع به فروش مک دونالد در خاورمیانه آسیب رسانده است.

مک دونالد و استارباکس می‌گویند که درگیری غزه به تجارت آنها آسیب وارد کرده است.

درآمدهای سه ماهه چهارم 2023 این شرکت که منتشر شد، کمتر از انتظارات بازار بود و غول همبرگر آن را به تأثیر درگیری خاورمیانه در میزان فروش ارتباط داد. رشد فروش در بازارهای دارای مجوز حق امتیاز نیز ضعیف‌تر از حد انتظار بود. پس از این گزارش، سهام مک‌دونالد نزدیک به 4 درصد سقوط کرد.

یکی دیگر از شرکت های آمریکایی (استارباکس) نیز هفته گذشته فاش کرد که در سه ماهه چهارم سال 2023 به دلیل کاهش فروش داخلی و بین المللی نتوانست به مقادیر هدف خود در فروش دست یابد. این غول زنجیره‌ای فروش قهوه نیز به تأثیر درگیری در غزه و همچنین افزایش تخفیف رقبا در بازارهای خارج از کشور اشاره کرد.

این دو غول رستوران‌داری از جمله چندین برند غربی هستند که به دلیل موضع‌گیری نسبت به جنگ غزه، توسط بسیاری از مسلمانان بایکوت شده‌اند.

مک دونالد گفت که این شرکت فروش ضعیف‌تری در کشورهای مسلمان نشین مانند مالزی، اندونزی و فرانسه که بیشترین جمعیت مسلمان را در اروپای غربی دارد، داشته است. مک دونالد شاهد هیچ کاهشی در فروش داخلی خود نبوده است.

استارباکس هفته گذشته اعتراف کرد که تحریم ها نه تنها به فروش این برند در خاورمیانه، بلکه در ایالات متحده نیز لطمه زده است.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array