به گزارش ایران دکونومی، دولت در سال ۱۳۸۵ سهام ۴۹ شرکت خود را با عنوان سهام عدالت منتشر کرد. که اولویت دریافت سهام با افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بود. بعدها، اقشار مختلف جامعه با هدف افزایش ثروت عمومی مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

سهام عدالت، یک سبد سهامی بوده که شامل سهام چند شرکت و کارخانه دولتی می شود. در واقع، سهام عدالت هر نفر، مجموعه‌ای از سهام‌های مختلف را شامل می‌شود.

سود سهام عدالت به شماره حساب افراد واریز خواهد شد، و سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نباید اقدام خاصی انجام دهند، و مبلغی را پرداخت کنند.

درصورتی که حساب بانکی افراد مشکل داشته باشد و سود سهام عدالت برای آنها واریز نشود، این سود از بین نخواهد رفت و افراد با مراجعه به سامانه سجام باید اقدام به درج شماره شبای جدیدی کنند، تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: مطابق ماده 11 قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال 1400 به بعد، باید مبلغی را جهت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص دهد، که این مطلب به‌اشتباه این گونه برداشت شده که این سهام، همان سهام عدالت است.

او نیز همچنین گفت: در زمان حاضر هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید وجود ندارد و لازم است هموطنان عزیز خبرهای مرتبط با سهام عدالت را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

سود سهام عدالت چقدر است؟

سود سهام عدالت برای افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند حدودا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است و افرادی که دارای سهام یک‌ میلیون‌ تومانی هستند حدودا مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

سودسهام عدات در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم تا پایان سال.

سود سهام عدالت به شماره شبایی که از قبل اعلام کرده اید، واریز خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array