به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از سناتورهای ایالات متحده با نام کرستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand)، پیش‌نویس جدید لایحه دو حزبی ارزهای دیجیتال که توسط او و سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) تنظیم شده بود را بالاخره بعد از یک دوره به تعویق افتادن، در اختیار اعضای جدید کنگره قرار داده خواهد شد.

در جلسه استماع کمیته کشاورزی سنا که در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) با موضوع نظارت بر کمیسیون معاملات آتی کالا برگزار شد، سناتور گیلیبراند از روستین بهنام (Rostin Behnam)، رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) خواست تا در مورد این لایحه ارزهای دیجیتال که پیش از این با همکاری سناتور لومیس و با هدف ایجاد یک چارچوب نظارتی برای صنعت نوپای رمزارزها تهیه شده بود، اظهار نظر نماید. به گفته گیلیبراند، پیش‌نویس بعدی این لایحه اواسط آوریل امسال (اواخر فروردین 1402) در دسترس قرار خواهد گرفت.

سناتور کرستن گیلیبراند در سخنرانی روز 8 مارس (17 اسفند) خود در کمیته کشاورزی سنا در این باره صحبت کرد و گفت:

 “آرزوی بزرگ ما این است که مطمئن شویم جایی برای آغاز مذاکرات ملی در خصوص رویکرد کل نگر ما پیرامون مقوله دارایی‌های دیجیتال وجود دارد؛ برای اینکه مطمئن شویم آن دسته از دارایی‌های دیجیتال که دارای ویژگی اوراق بهادار هستند توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قانون‌گذاری و نظارت می‌شوند؛ برای اینکه مطمئن شویم آن دسته از دارایی‌هایی که از ویژگی نامفهوم و پیچیده کالاها برخوردارند توسط کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا (CFTC) تنظیم می‌شوند؛ تا اطمینان حاصل کنیم که استیبل کوین‌ها می‌توانند تحت نظارت دفتر نظارت بر ارزها (OCC) قرار بگیرند؛ تا مطمئن شویم که کل صنعت کریپتو مشمول مقررات مالیاتی می‌شود.»

لایحه گیلیبرند

روستین بهنام در این خصوص اظهار داشت که گیلیبرند و لومیس در جدیدترین پیش‌نویس لایحه رمزارزها، به طور خاص، ضمن اشاره به نگرانی‌های بالقوه موجود در مورد استیبل کوین‌ها و امنیت سایبری، به‌دقت و با نگاهی مدبرانه، کلیه مؤلفه‌های بازار را در نظر گرفته‌اند. پس از آغاز اولین مرحله از صدور لایحه لومیس-گیلیبراند در ماه مارس 2022 (اسفند 1400)، صنعت کریپتو دچار تغییر و تحولات بزرگی شد، در حالی که شرکت‌های بزرگی مثل اف تی ایکس (FTX)، دیجیتال ویجر (Voyager Digital)، بلاک‌فای (BlockFi)، ترا لبز (Terra) و سایرین در حال سقوط بودند.

رئیس کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در ادامه صحبت‌های خود افزود:

“به عقیده من، با توجه به تجربه‌ای که با صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) داشتیم، برتری در تفکیک آشکار دارایی‌ها، در مورد تضاد منافع مشتریان و اطمینان از اینکه این تضادها با وسواس بسیار از میان برداشته می‌شوند، احتمالاً سؤالات مختلفی مطرح می‌شود که باید از خود بپرسیم. سؤالاتی که به جنبه‌های مختلفی مثل دارایی‌های دیجیتال در پرتوی امنیت سایبری، ریسک فروشنده، ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث و غیره مربوط می‌شوند.”

تأثیر این لایحه دوحزبی بر بازار

اگرچه این لایحه ارزهای دیجیتال یک محصول دو حزبی و نتیجه تلاش دو سناتور گیلیبراند دموکرات و لومیس جمهوری‌خواه است، مشخص نیست که آیا کنگره جدید با این قانون کنار خواهد آمد یا خیر. سناتور لومیس در ماه ژوئیه (دی) گفته بود که به عقیده بسیاری از قانون‌گذاران، در این لایحه نکات زیادی وجود دارد که باید به درستی درک شوند.

در صورت تصویب این لایحه در مجلس سنا و مجلس نمایندگان و امضای آن برای تبدیل شدن به قانون، احتمالاً این قانون می‌تواند شفافیت نظارتی لازم را برای بسیاری از پروژه‌های رمزارزی فراهم کند، از جمله اینکه کدام دارایی‌ها در صلاحدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ( SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) قرار می‌گیرند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array