به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سم بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق  صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، توسط هیئت منصفه در دادگاه جنایی نیویورک، برای هر هفت اتهام مجرم شناخته شد. بر اساس حکم صادرشده، بنکمن به دو فقره کلاهبرداری سیمی، دو فقره توطئه برای کلاهبرداری سیمی، یک فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار، یک فقره توطئه کلاهبرداری در کالاها و یک فقره توطئه پولشویی مجرم شناخته شد.

قرار است وی در تاریخ 28 مارس 2024 (9 فروردین 1403) برای صدور حکم نهایی توسط لوئیس کاپلان (Lewis Kaplan)، قاضی منطقه نیویورک، به دادگاه بازگردد.

گفتنی است که هرکدام از جنایت‌های سم بنکمن حداکثر بین 5 تا 20 سال حبس برای او در پی دارد. او برای کلاهبرداری سیمی، توطئه برای کلاهبرداری سیمی و توطئه پولشویی حداکثر 20 سال حبس دریافت خواهد کرد.

سم بنکمن فرید

دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، در یک کنفرانس مطبوعاتی خارج از دادگاه، جنایات بنکمن-فرید را یک “طرح چند میلیارد دلاری برنامه‌ریزی شده برای تبدیل کردن او به پادشاه ارزهای دیجیتال” و یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مالی در تاریخ آمریکا خواند.

مارک کوهن (Mark Cohen)، وکیل بنکمن-فرید در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما به تصمیم هیئت منصفه احترام می‌گذاریم. اما نتیجه بسیار ناامیدکننده است. آقای بنکمن فرید بر بی گناهی خود تاکید داشته و به مبارزه شدید با اتهامات علیه خود ادامه می‌دهد.”

سرنوشت دوستان بنکمن چه شد

سایر مدیران ارشد صرافی اف تی ایکس (FTX) از جمله کارولین الیسون مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ، گری وانگ یکی از بنیانگذاران FTX و رئیس سابق مهندسی آن، نیشاد سینگ همگی ضمن اعتراف به اتهامات مختلف با دولت همکاری کرده‌اند تا علیه بنکمن در این دادگاه پنج هفته‌ای شهادت دهند.

این درحالی است که سم بنکمن در تمام این مدت نسبت به همه اتهامات ادعای بیگناهی داشت و مصرانه بر این موضع پافشاری می‌کرد. به عقیده او سقوط FTX در نوامبر 2022 ناشی از “چند اشتباه بزرگ” بوده است.

او حتی در شهادت خود، الیسون را به دلیل عدم تمرکز بر مدیریت ریسک شرکت آلامدا سرزنش کرد و باور نداشت که با گرفتن بیش از 8 میلیارد دلار از وجوه مشتریان FTX به عنوان قرض آلامدا ، آنها را فریب داده است. با تمام این اوصاف، سم بنکمن فرید اکنون مجرم شناخته شده و در انتظار صدور حکم نهایی است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array