به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت په‌په (PEPE) میم کوین جدیدی که اخیراً روانه بازار شده و جنجال زیادی به پا کرده است، تنها چند روز پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود در تاریخ 6 می (16 اردیبهشت)، بیش از 42 درصد سقوط کرد و زیان‌هایی چند صد هزار دلاری برای برخی از سرمایه‌گذاران به بار آورد.

بر اساس داده‌های سرویس تحلیل بلاکچین Lookonchain، یک «نهنگ» کریپتو روز 5 می (15 اردیبهشت)، 962.3 میلیارد توکن په‌په (PEPE) را با استفاده از 70 واحد رپد بیت کوین (WBTC) و 470 واحد اتر (ETH) با قیمت متوسط 0.000003122 دلار خریداری کرد.

بر اساس اطلاعات وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، قیمت PEPE از آن زمان تا کنون 42 درصد کاهش یافته است. با این اوصاف، ارزش دارایی‌های PEPE این سرمایه‌گذار اکنون تنها 2.4 میلیون دلار برآورد می‌شود که نشان دهنده ضرر باورنکردنی بیش از 600 هزار دلار است.

البته علیرغم کاهش اخیر قیمت، په‌په (PEPE)همچنان از ارزش بازاری در حدود 1 میلیارد دلار برخوردار است که آن را به 45امین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازر تبدیل کرده است.

نمودار قیمت PEPE

پرایس اکشن په‌په (PEPE) از زمان راه‌اندازی. منبع: CoinGecko

میم کوین په‌په (PEPE)، از زمان آغاز به کار خود در روز 14 آوریل (25 فروردین)، توجه بسیار زیادی را از سمت فعالان بازار کریپتو به خود جلب کرده و شاهد حجم معاملاتی بالغ بر 636 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته بوده است. در همین مدت بیش از 5000 واحد اتر (ETH) برای پرداخت هزینه‌های گس مربوطه از طریق معاملات یونی سوآپ سوزانده شده است.

یکی از کاربران توییتر با نام الکس (@thiccythot) با انتشار توییتی گفته است:

«من 413283 تراکنش په‌په (PEPE) در صرافی یونی سوآپ را از DuneAnalytics دانلود کردم. طبق این داده‌ها، معامله‌گران PEPE در 3 هفته گذشته 5300 ETH (به ارزش 10 میلیون دلار) را برای هزینه‌های گس سوزانده‌اند.»

درحالی‌که این میم کوین نوسانات شدیدی را در قیمت خود شاهد بوده است، تعداد هولدرهای آن طی سه هفته گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. طبق داده‌های Dune Analytics، در زمان انتشار این مطلب، 144534 هولدر از این توکن وجود دارد.

PEPE

تعداد هولدرهای توکن په‌په (PEPE). منبع: Dune Analytics

ظهور هیجانی این میم کوین باعث افزایش کارمزدهای در شبکه بلاکچین بیت کوین شده و آن را به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسانده است. پیش از این جهش عظیم فعالیت در شبکه بیت کوین به دلیل تراکنش‌های مربوط به توکن‌های BRC-20 بود.

از زمان انتشار شناخته‌شده‌ترین میم کوین بازار یعنی دوج کوین (DOGE) در سال 2013، این گروه از ارزهای رمزپایه نقشی اساسی در صنعت ارزهای دیجیتال ایفا کرده‌اند. شایان ذکر است که به دلیل نبود شاخص‌های فاندامنتال قوی، سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. چنین استراتژی‌هایی به همان اندازه که سودآور هستند، می‌توانند موجب از دست رفتن سرمایه‌های هنگفتی هم بشوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array