به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جامعه کاردانو (ADA) نسبت به اخبار منتشرشده اخیر مبنی بر فروش توکن‌های کاردانو (ADA) توسط دو شرکت بزرگ رمزارزی رابینهود و سلسیوس ابراز نگرانی کرده است. این موج نگرانی باعث ایجاد تشویش در میان اعضای جامعه شده و سؤالاتی را در مورد تأثیر بالقوه نقد شدن این حجم از کاردانو (ADA) توسط این پلتفرم‌ها به دنبال داشته است.

هرچند این دو پلتفرم به دلایل کاملاً متفاوت تصمیم به انجام این کار گرفته‌اند، اما فشار فروش بالقوه همراه با این حرکت، زنگ خطر را در جامعه کاردانو به صدا درآورده است.

با توجه به داده‌هایی که کریس او (Chris o) در توییتر به اشتراک گذاشته است، دارایی کاردانوی صرافی رابینهود به 30 میلیون می‌رسد، در حالی که سلسیوس 26 میلیون واحد کاردانو در اختیار دارد و دارایی‌های هر دو پلتفرم یک چهارم حجم 200 میلیون دلاری معاملات 24 ساعته کاردانو (ADA) را تشکیل می‌دهد. نکته قابل توجه این است که رابینهود تمام رمزارز ADA موجود در حساب‌های کاربران را روز 27 ژوئن (6 تیر) فروخت و آن را به قدرت خرید در پلتفرم تبدیل کرد.

در میان نگرانی‌های فزاینده از اقدام اخیر رابینهود و سلیسیوس، جامعه اخبار مثبتی نیز دریافت کرده است، زیرا کنسرسیوم دارایی‌های مجازی هنگ کنگ به تازگی یک شاخص دارایی مجازی (virtual asset index) راه‌اندازی کرده است. این شاخص که علاوه بر کاردانو چندین ارز دیجیتال برجسته دیگر مانند بیت کوین و ریپل (XRP) را نیز شامل می‌شود، یکی از اولین محصولات درجه یک سازمانی در نوع خود در آسیا به‌شمار می‌رود.

پرایس اکشن کاردانو (ADA)

انتشار این اخبار جدید همزمان با موج اصلاح گسترده‌ای که اکنون بخش زیادی از بازار را دربرگرفته است، موجب افت 8.70 درصدی قیمت ADA در بازه هفتگی شده است. این دارایی دیجیتال، طی 24 ساعت گذشته بیش از 3 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و اکنون با قیمتی زیر 30 سنت (0.272 دلار در این لحظه) معامله می‌شود.

نمودار روزانه کاردانو

شاخص مقاومت نسبی (RSI) پایین‌تر از خط میانی و در حدود سطح 38 قرار دارد و کم‌کم به منطقه اشباع فروش نزدیک می‌شود. اندیکاتور مکدی (MACD) نیز در منطقه نزولی در حال حرکت است. این دو شاخص به طور نسبی به احتمال ادامه روند کاهش قیمت در کوتاه مدت اشاره دارند.

عوامل متعددی وجود دارد که به افزایش بالقوه قیمت کاردانو در آینده نزدیک اشاره دارد. یکی از این عوامل، انباشت بیشتر این دارایی در سطح قیمت 0.24 دلار است که نشان دهنده افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری معامله‌گران بزرگ روی این ارز دیجیتال است.

علاوه بر این، اگر کاردانو (ADA) موفق شود با یک شکست صعودی موفقیت‌آمیز، از سد 0.3 دلار عبور کند، می‌تواند شاهد یک افزایش قیمت 20 درصدی دیگر نیز باشد. این شکست نشان‌دهنده آغاز یک حرکت صعودی قوی بوده و می‌تواند فشار خرید را تاحدودی افزایش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinpedia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array