به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از پیروزی نسبی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و شوک بزرگی که به قیمت دارایی دیجیتال بومی این شرکت (XRP) وارد شد، دامیننس بیت کوین بار دیگر به زیر 50 درصد سقوط کرد.

کاهش دوباره دامیننس بیت کوین به زیر 50 درصد

بر اساس گزارش تریدینگ‌ویو (Tradingview)، چیرگی بیت کوین بر بازار رمزارزها که بیانگر سهم بیت کوین از کل ارزش بازار کریپتو است، در معاملات آسیایی روز 14 جولای (23 تیر) تا حدود 48.56 درصد کاهش یافته است.

این درحالی است که طی چند روز گذشته، در میان انبوهی از درخواست‌ها برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین از سوی شرکت‌های بزرگ مالی، دامیننس این رمزارز پس از یک دوره رکورد دو ساله، به بالای 50 درصد رسیده بود و حتی پیش از صدور حکم قاضی تورس تا مرز 51% و 52% هم رسید.

دامیننس بیت کوین
سهم بیت کوین از کل ارزش بازار کریپتو (دامیننس). منبع: Tradingview

کاهش اخیر در دامیننس بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که جامعه رمزارزها منتظر بازگشت “فصل آلتکوین‌ها” هستند. با پیروزی ریپل در دادگاه، توکن بومی این شرکت یعنی XRP بیش از 90 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و در مقطعی به بالاترین سطح روزانه خود در حدود 0.93 دلار رسید و در جایگاه چهارم بازار ایستاد. اکنون این ارز رمزپایه و بایننس کوین (BNB) برای تصاحب و حفظ این جایگاه با هم مبارزه می‌کنند.

تاثیرات پیروزی ریپل بر بازار کریپتو

در همین حال، اعضای جامعه کریپتو مشتاقانه پیروزی ریپل را جشن ‌گرفتند. حتی تعدادی از آلتکوین‌هایی که از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده شناسایی شده بودند امروز دو رقمی شدند.

اتریوم (ETH) برای اولین بار در سه ماه گذشته با 8 درصد افزایش به بالای 2000 دلار رسید، در حالی که کاردانو (ADA) در زمان نگارش این مطلب با 25 درصد افزایش به 0.357 دلار رسیده است.

سولانا (SOL)، توکن دیگری که توسط این کمیسیون به عنوان اوراق بهادار تلقی شده بود، اکنون با 34 درصد افزایش با قیمت 29 دلار و پالیگان (MATIC) با 20 درصد افزایش با قیمت 0.854 دلار معامله می‌شوند. در این میان، استلار لومن (XLM)، شبکه پرداختی که در سال 2015 به‌عنوان شاخه‌ای از پایگاه کد ریپل راه‌اندازی شد، بیش از 50 درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

با این حال، باید دید که آیا این افزایش قیمت در میان آلتکوین‌ها پایدار است یا شوک کوتاه مدتی است که به زودی فروکش می‌کند. زیرا چشم‌انداز بلندمدت بازار همچنان حاکی از حرکت در بازه‌ای محدود است.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین تنها با 3.5 درصد رشد روزانه به 31436 دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array