به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آواکس (AVAX)، توکن بومی بلاکچین آوالانچ، طی هفت روز با کاهش 9.7 درصدی به فشار خود برای ثبت کف‌های پایین‌تر ادامه داد. نتیجه این روند، کاهش 36 درصدی قیمت آواکس (AVAX) نسبت به بالاترین سطح قیمت آن از ابتدای سال تاکنون بوده است.

افت بیت کوین به زیر ناحیه 27 هزار دلاری فرصت بازکردن پوزیشن‌های شورت بیشتری را برای خرس‌های آوالانچ (AVAX) فراهم کرد. با این حال، آغاز یک روند اصلاحی جدید، امید به برگشت روند صعودی را در میان معامله‌گران بیشتر کرده است. اکنون، آوالانچ (AVAX) با 1.22 درصد افزایش قیمت نسبت به 24 ساعت گذشته، با قیمت 15 دلار و 17 سنت در حال معامله شدن است.

آیا حمایت 13.98 دلاری پایان روند ریزش قیمت آوالانچ است؟

ساختار بازار آوالانچ (AVAX) پس از ثبت سه کندل نزولی متوالی قابل توجه در بازه زمانی روزانه، از روز 18 آوریل (29 فروردین) نزولی شد. فروشندگان از این مزیت کمال استفاده را برده و موفق شدند سطوح حمایتی موجود در مناطق 20، 18 و 16 دلار  را یکی پس از دیگری بشکنند.

نمودار آوالانچ

نگاهی به اندیکاتورها، به غلبه احساسات نزولی بر بازار اشاره دارند. اکنون قیمت زیر خط میانگین متحرک ساده 50 روزه (50 SMA) و 200 روزه (200 SMA) باقی مانده و شاخص حجم تعادلی (OBV) در حال کاهش است که نشان‌دهنده عدم وجود قدرت صعودی در بازار است. شاخص مقاومت نسبی (RSI) یکی دیگر از اندیکاتورهای تکنیکال است که طی هفت روز گذشته زیر خط میانی و سطح 50 قرار داده است. این اندیکاتور در زمان نگارش این مطلب، عدد 33 را نشان می‌دهد.

فعالیت‌های نزولی بیشتر در بازار بیت‌کوین (BTC) می‌تواند باعث شود خرس‌ها سطح حمایت 14 دلاری که هدف کوتاه‌مدت آنها است، را دوباره فتح کنند.

با این حال، گاوها هنوز شانس توقف این نوسان نزولی را دارند. حمایت 14 دلاری از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند 1401) تاکنون ثابت مانده است و به‌عنوان مبنایی برای آغاز رالی صعودی این رمزارز عمل کرده است. در مقطعی، جهش از این مبنای حمایتی قیمت آوالانچ را تا مرز 21 دلار رساند. اگر خرس‌ها دوباره قیمت را به این سطح حمایتی برسانند، گاوها امیدوار خواهند بود با افزایش فشار خرید در این کف قیمت قوی، شاهد آغاز یک روند صعودی تازه باشند.

از سوی دیگر، با نگاهی به داده‌های لیکوئیدشدن پوزیشن‌ها طی هفت روز گذشته در پلتفرم کوین گلس (Coinglass) متوجه می‌شویم که پوزیشن‌های لانگ (خرید) در بازار آتی شکست خورده‌اند، به‌طوری‌که پوزیشن‌های خرید 1.68 میلیون دلاری در مقابل 132 هزار دلار پوزیشن فروش نقد شدند. این نشان دهنده تمایل شدید احساسات نزولی بازار است.

نسبت معاملات آوالانچ
نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت در بازار آتی آوالانچ

به بیان دیگر، با توجه به تسلط 51.7٪ فروشندگان، احساس نزولی بازار با مقایسه نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت قابل اثبات است. از این رو، ساختار بازار آوالانچ (AVAX) نزولی باقی خواهد ماند، مگر اینکه گاوها از سطح 14 دلار دفاع کرده و فعالیت خود را از سر بگیرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array