به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توکن پروتکل امور مالی غیرمتمرکز سیف مون (SFM) طی پنج ساعت پس از اعلام ورشکستگی شرکت، بیش از 31 درصد سقوط کرد.

به استناد پرونده‌ای که روز 14 دسامبر (23 آذر) به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه یوتا ارائه شد، سیف مون (Safemoon) رسماً برای ورشکستگی فصل 7، که با عنوان “ورشکستگی انحلال” نیز شناخته می‌شود، درخواست داده است. این دادخواست داوطلبانه توسط مارک رز (Mark Rose) وکیل شرکت به قاضی ارشد جوئل تی. مارکر (Joel T. Marker) تسلیم شد که به طور خاص برای بررسی این پرونده انتخاب شده است.

در تصویری که از نامه ارسال شده مدیر ارشد بازسازی شرکت به کارمندان آن در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شده است می‌بینیم که او در توضیحات خود دلیل این ورشکستگی را عدم توانایی شرکت برای پرداخت دستمزد کارکنان عنوان کرده است. در این سند آمده است: “شما باید برای دریافت دستمزد پرداخت نشده خود به دادگاه ورشکستگی شکایت کنید.”

نقش رگولاتورهای آمریکایی در سقوط سیف مون (SFM)

همانند اتفاقات مشابهی که طی یکی دو سال گذشته برای چندین شرکت رمزارزی دیگر رخ داد، در این مورد نیز ضربه نهایی را رگولاتورهای آمریکایی به این شرکت وارد کردند. در واقع، این تصمیم تنها یک ماه پس از آن گرفته شد که کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) کمپانی سیف مون، موسس آن، کایل ناگی (Kyle Nagy)، مدیر عامل شرکت جان کارونی (John Karony) و مدیر عامل ارشد شرکت توماس اسمیت (Thomas Smith) را در ماه نوامبر به نقض قوانین اوراق بهادار و طرح یک کلاهبرداری گسترده متهم کرد.

براساس داده‌های وبسایت کوین گکو (CoinGecko)، قیمت ارز دیجیتال بومی این شرکت (SFM) ساعت 8:24 بعد از ظهر (UTC) روز 14 دسامبر ظرف مدت پنج ساعت از حدود 0.000065 دلار تا مرز 0.000045 دلار کاهش یافت. علیرغم بازگشت قیمت به محدوده 0.000061 دلاری پس از آن، این روند ریزش بار دیگر آغاز شد و قیمت سیف مون را به سطوح فعلی در محدوده 0.00004221 دلار رساند که بیانگر افت 40 درصدی در تایم فریم روزانه است.

تغییرات قیمت سیف مون (SFM)
تغییرات قیمت سیف مون (SFM) در 24 ساعت گذشته. منبع: CoinGecko

این توکن اکنون بیش از 98.2 درصد کاهش نسبت به رکورد 0.0033 دلاری روز 5 ژانویه 2022 (15 دی 1400) را نشان می‌دهد. افزون بر این، ارزش بازار یک میلیارد دلاری آن اکنون تا مرز 22.5 میلیون دلار کاهش یافته است.

واکنش جامعه به اتفاقات اخیر

طرفداران سابق سیف مون در ردیت از این خبر ورشکستگی ابراز ناامیدی کردند و مدعی شدند از سوی توسعه‌دهندگان این دارایی مورد حمله راگ‌پول قرار گرفته‌اند.

سانتیاگو ملگارخو (Santiago Melgarejo)، تحلیلگر سابق توکن‌های غیرمثلی و متخصص فروش این رمزارز، گفت که “علائم هشداردهنده” در تمام مدت وجود داشت، به ویژه زمانی که بسیاری از کارمندان شرکت به طور ناگهانی اخراج شدند، علیرغم اینکه بسیاری از آنها یک ماه بدون حقوق کار کرده بودند.

ناگفته نماند که این پلتفرم ارزهای دیجیتال نیز اخیراً از حملات هکری در امان نبوده است و در ماه مارس در نتیجه یک اکسپلویت گسترده ضرر خالص 8.9 میلیون دلاری را تجربه کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array