به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی چند روز اخیر و در پی اقدامات قانونی صورت گرفته علیه صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس، رمزارز بومی این پلتفرم معاملاتی یعنی بایننس کوین (BNB) با افت ارزش قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده است. به‌طوری که بعد از خروج از کانال 300 دلار، حدود 25 درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون با قیمتی در حدود 227 دلار معامله می‌شود. در این مدت، بیت کوین و اتریوم نیز فشار نزولی زیادی را متحمل شده‌اند.

پیش از آغاز این روند نزولی، آخرین سقف قیمت بایننس کوین (BNB) نزدیک به 352 دلار ثبت شده بود. سپس با شروع روند کاهش قیمت، حمایت‌های 280 و 250 دلار از دست رفت و این روند تا لمس منطقه حمایتی اصلی 220 دلار ادامه یافت. پس از تشکیل کف قیمت روزانه در نزدیکی تراز 221.2 دلار، روند تحکیم قیمت آغاز شد و بایننس کوین (BNB) اکنون پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 روزه خود قرار گرفته است.

اگر اصلاح قیمت در جهت صعودی به قدرت کافی برسد، بایننس کوین (BNB) نزدیک به سطح 240 دلار با اولین مقاومت مواجه می‌شود. اولین مقاومت اصلی نیز نزدیک به 250 دلار و سطح فیبوی اصلاحی 23.6% مربوط به حرکت نزولی سقف نوسانی 352 دلار به کف 221 دلار قرار دارد.

نمودار روزانه بایننس کوین (BNBUSD)
نمودار روزانه بایننس کوین (BNBUSD)؛ منبع: TradingView.com

گاوها برای تثبیت موقعیت خود باید مقاومت‌های مهم 270 دلار و 280 دلار در نزدیکی خط روند یا سطح فیبوی اصلاحی 50 درصد را بشکنند. عبور قاطعانه از مقاومت 280 دلاری می‌تواند شروع یک روند افزایشی ثابت و زمینه‌ساز ورود مجدد به کانال 300 دلار باشد. بالاتر از مقاومت 300 دلاری احتمال جهش تا مرز مقاومت 325 دلار افزایش می‌یابد.

سناریوی قوی کاهش قیمت بایننس کوین (BNB)

اگر بایننس کوین (BNB) نتواند بر مقاومت 250 دلاری غلبه کند، روند افت قیمت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. در این روند نزولی، تراز 220 دلار به عنوان اولین حمایت سعی می‌کند مانع حرکت فروشندگان شود. پایین‌تر از این ناحیه، مهمترین حمایت در نزدیکی مارک 200 دلاری قرار دارد، چون از دست رفتن این حمایت، سقوط تا مرز 180 دلار را در پی خواهد داشت. هرگونه کاهش بیشتر می‌تواند قیمت را به سمت حمایت 164 دلاری سوق دهد.

در نمای روزانه جفت ارز بایننس کوین در برابر دلار آمریکا، اندیکاتور MACD در منطقه نزولی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در حال حاضر زیر سطح 50 قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array