به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بسیاری از ماینرهای بیت کوین به تازگی آنلاین شده‌اند. نرخ هش یا هش‌ریت بیت کوین یا کل قدرت محاسباتی بلاکچین بیت کوین به 439 اگزاهش در ثانیه (EH/s) افزایش یافت. علاوه بر این، تعداد تراکنش‌هایی که بلاکچین بیت‌کوین در یک روز پردازش کرد، از 682000 فراتر رفت، زیرا بیش از 300000 اوردینال (Ordinal) بر روی بلاکچین بیت‌کوین ثبت شد.

این نقاط عطف نشان دهنده قدرت و ثبات شبکه و همچنین پذیرش فزاینده بیت کوین برای موارد استفاده مختلف است، در حالی که بخش بانکی در ایالات متحده شکسته است.

نرخ هش بیت کوین، معیاری از قدرت محاسباتی اختصاص داده شده به ایمن‌سازی بلاکچین، به بالاترین حد خود رسیده است که نشان دهنده افزایش اعتماد به امنیت شبکه است. نرخ هش یک شاخص حیاتی برای سلامت شبکه است، زیرا هش‌ریت بالاتر به معنای مشارکت بیشتر ماینرها است و در نتیجه شبکه را در برابر حملات مقاوم‌تر می‌کند.

بیت

هش‌ریت در در ناحیه 439 اگزاهش بر ثانیه. منبع: timechainstats.

 

افزایش نرخ هش منعکس کننده سرمایه‌گذاری‌های رو به رشد در زیرساخت‌های استخراج با وجود نوسانات قیمت بیت کوین است. مناطق بیشتری در سرتاسر جهان با افزایش مقادیر انرژی تجدیدپذیر بیت کوین استخراج می‌کنند و ترس از تمرکز یا تأثیرات زیست محیطی که در گذشته استخراج بیت کوین را پوشانده بود، از بین می‌برد.

با این حال، همانطور که دنور بیت کوین (Denver Bitcoin)، استخراج کننده معروف بیت کوین از شرکت آپ استریم دیتا (Upstream Data) اشاره می‌کند، افزایش نرخ هش ممکن است کوتاه مدت باشد. او در توییتی به اشتراک گذاشت: «برای درک درستی از هش‌ریت واقعی، «میانگین زمان 1500 بلاک تا 5 هزار بلوک را تماشا کنید.»

نرخ هش ممکن است تا حدی به دلیل افزایش محبوبیت اوردینالز بیت کوین به طور موقت افزایش یابد. اوردینالز بیت کوین توکن‌های منحصر به فرد و غیرقابل تعویض (NFT) هستند که بر روی شبکه بیت کوین ساخته شده‌اند و هر کدام موقعیت مشخصی را در بلاکچین بیت کوین نشان می‌دهند. هر اوردینال بر روی یک ساتوشی (کوچکترین واحد بیت کوین) “حک شده” است و مالکان می‌توانند مالکیت دیجیتالی Sat خود را ثابت کنند.

اوردینالز در میان کلکسیونرها، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان مورد توجه قرار گرفته‌اند و راه جدیدی برای تعامل با اکوسیستم بیت کوین ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، دن هلد، طرفدار بیت کوین اوردینالز، به اشتراک می‌گذارد که طرفداران آلتکوین برای اولین بار به دلیل ایجاد بیت کوین درگیر هستند.

تعداد اوردینالز در یک دوره 24 ساعته در اول ماه می (11 اردیبشهت 1402) از 350000 فراتر رفت و در نتیجه تعداد کل اوردینالز از 3 میلیون بیشتر شد. با توجه به اینکه هر اوردینالز نیز به عنوان یک تراکنش به حساب می‌آید، تعداد تراکنش‌های بیت کوین نیز افزایش یافته است.

بیت

اوردینالز به 3 میلیون رسید. منبع: Dune

بیت

تراکنش های روزانه به 682000 رسید. منبع: timechainstats

 

با خرید، فروش و ترید افراد بیشتری از بیت کوین های معمولی، تعداد تراکنش‌های روزانه در شبکه به طور قابل توجهی به 682000 افزایش یافته است. Mempool یا “منطقه انتظار” برای تراکنش‌های دریافتی قبل از تایید آنها، در حال حاضر بسیار شلوغ است. ارزان ترین کارمزد تراکنش 8 sat/vB یا حدود 0.30 دلار بالاتر از پایین‌ترین کارمزد 1 sat/vB است. اگر کاربران به دنبال ارسال پول به کیف پول در زنجیره پایه بیت کوین هستند، به دلیل افزایش تعداد اوردینال، هزینه‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از حد معمول است.

برای برخی، بیت کوین معمولی نقش دیگری را برای شبکه‌ای ارائه می‌دهد که بالاتر از فعالیت‌های خود به عنوان ذخیره ارزش و وسیله مبادله است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array