موسسه سیمرغ که یکی از بخش‌های مسئولیت اجتماعی شرکت علی‌بابا است تا پایان فروردین امسال، ۷ هزار سفر درمانی رایگان را برای کودکان مناطق کم‌برخوردار فراهم کرده است.

به گزارش ایران دکونومی، روابط عمومی شرکت علی‌بابا امروز ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد که تا پایان فروردین ۱۴۰۲، به تعداد ۷ هزار سفر رایگان برای درمان کودکان مناطق کم‌برخوردار از طریق موسسه سیمرغ برای بیماران نیازمند فراهم شده است که مسافت آن نزدیک به ۸ میلیون نفر-کیلومتر تخمین زده شده است. علاوه بر آن تعداد بیمارهایی که از این خدمات رایگان بهره می‌برند در بهار امسال ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به تازگی سیمرغ با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرده که به موجب آن، علاوه بر ۵ بیمارستان تخصصی اطفال در شهر تهران، ۲۱ بیمارستان دیگر در پایتخت نیز در جمع خدمات گیرندگان موسسه سیمرغ اضافه گردید که به این ترتیب امکان سفر کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار ساکن شهرستان که برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند فراهم شده است.

فاطمه اشرفی، مدیرعامل موسسه سیمرغ گفت که اکثریت خدمات گیرندگان تا به حال کودکان بیمار مورد حمایت دیگر موسسات خیریه معتبر بوده‌اند. او برای نمونه در ادامه گفت که پس از دریافت مشکلات رفت‌وآمد و چالش اسکان بیماران مراجعه کننده به یک مرکز پرتو درمانی در یزد، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تأمین بلیط سفر برای تمام بیماران نیازمند این مجموعه را بر عهده گرفتیم و بخش قابل توجهی از مسئله اسکان آنان را نیز مرتفع کردیم. چندی بعد نیز با مشاهده تعدد درخواست از استان سیستان و بلوچستان برای درمان و عمق محدودیت سنی ارائه خدمات را برای هم‌وطنان این خطه از کشور به کلی کنار گذاشتیم تا تعداد بیشتری بتوانند با آسودگی سفر کرده و فرآیند درمان خود را ادامه بدهند.

اشرفی اضافه کرد که در کنار ۲۶ بیمارستان تهران، ۴۰ موسسه یا نهاد دیگر از جمله موسسه محک، خانه آرمان عماد، جمعیت هلال‌احمر، سازمان بهزیستی و انجم اهدای عضو ایرانیان شامل دریافت کنندگان خدمات درمانی رایگان سیمرغ محسوب می‌گردند. علاوه بر آن؛ بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه جندی‌شاپور اهواز قرار است بزودی همکاری جدید را با موسسه سیمرغ آغاز کنند که با این حساب تعداد بیمارستان‌های همکار این موسسه تا پایان فصل جاری بالاتر از ۳۵ مرکز خواهد بود.

از سوی دیگر هم سفر هوایی برای آن عده بیماران که با شرایط اورژانسی توسط پزشکان توصیه شده باشند، نزدیک به ۵۰ درصد از کل خدمات این موسسه خیریه را شامل می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که مأموریت موسسه سیمرغ که یک از بخش‌های مسئولیت اجتماعی شرکت علی‌بابا است تأمین سفرهای درمانی کودکان بیمار در خانواده‌هایی کم‌برخوردار می‌باشد. عرضه رایگان بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و همچنین رزرو رایگان هتل و اقامتگاه بخش از فعالیت‌های این موسسه خیریه می‌باشد.

 

برای موارد بیشتر از ایران دکونومی بخوانید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array