به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اوایل سال جاری، مایکروسافت از راه‌اندازی یک سرویس اشتراک پولی برای بخشی از دستیار هوش مصنوعی بومی خود یعنی کوپایلت با نام کوپایلت پرو (Microsoft Copilot Pro) خبر داد.

بخشی از این ویژگی با نام GPT Builder به مشترکین اجازه می‌دهد نسخه‌های سفارشی‌سازی شده خود از چت‌بات کوپایلت را ایجاد کنند. Copilot GPT یک نسخه سفارشی از کوپایلت است که می تواند برای اهداف خاصی مانند دانش تخصصی، اجرای فرآیندهای خاص یا صرفه‌جویی در زمان با استفاده مجدد از مجموعه‌ای از دستورات هوش مصنوعی استفاده شود. قابلیت‌های پیشرفته‌تر این مدل هوش مصنوعی را می‌توان به طور مستقیم در برنامه‌های مایکروسافت آفیس مانند ورد و پاورپوینت استفاده کرد.

سرویس GPT Builder مایکروسافت

اکنون طبق اعلام این شرکت، قابلیت ساخت GPTهای سفارشی با استفاده از کوپایلت پرو از تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۴ (۲۰ تیر ۱۴۰۳) غیرفعال خواهد شد و مایکروسافت متعاقباً، کلیه چت‌بات‌های سفارشی کوپایلت را حذف خواهد کرد.

این شرکت پیش‌ از این گفته بود که با توجه به بازخورد کاربران، برای بهبود بخشیدن به کیفیت این ابزار، از سرعت روند پیشرفت هوش مصنوعی کوپایلت کم خواهد کرد. ظاهراً تصمیم مایکروسافت مبنی بر غیرفعال کردن ابزار ساخت GPT نیز بخشی از همین هدف خواهد بود.

منبع: support.microsoft

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array