به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 29 ژوئن (8 تیر)، گروه بورس کالای شیکاگو (CME) از برنامه‌های جدید خود برای معرفی سرویس معاملات آتی نسبت اتر به بیت کوین رونمایی کرد. راه‌اندازی این قراردادهای آتی به شرط تایید بعد از بررسی‌های نظارتی برای روز 31 جولای (9 مرداد) برنامه‌ریزی شده است.

طبق این اطلاعیه، تسویه حساب معاملات آتی نسبت اتر/بیت کوین (Ether/Bitcoin Ratio) بر اساس قیمت نهایی تسویه معاملات فیوچرز اتر CME تقسیم بر قیمت نهایی تسویه معاملات فیوچرز بیت کوین CME و به صورت نقدی خواهد بود. علاوه بر این، این قرارداد جدید به چرخه فهرست‌بندی مشابهی که در قراردادهای آتی بیت کوین و اتریوم گروه بورس کالای شیکاگو (CME) دیده می‌شود، پایبند خواهد بود.

جیووانی ویسیوسو (Giovanni Vicioso)، رئیس جهانی محصولات رمزارزی گروه بورس کالای شیکاگو (CME)، بر پتانسیل فرصت‌های معاملاتی ارزش نسبی بین اتر و بیت‌کوین تأکید کرد. ویسیوسو اظهار داشت که در حالی که این دو دارایی از قدیم همبستگی بالایی با یکدیگر داشته‌اند، ممکن است پویایی بازار آنها در حال حاضر با هم متفاوت باشد و این به‌نوبه‌خود شرایطی را فراهم می‌کند که بتوان روی تفاوت عملکرد آنها سرمایه‌گذاری کرد. او افزود:

«با اضافه شدن نسبت اتر/بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند در یک معامله، بدون نیاز به نگرشی جهت‌دار، با اتر و بیت کوین کار کنند. این قرارداد جدید کمک می‌کند فرصت‌های زیادی برای طیف وسیعی از مشتریانی ایجاد شود که به دنبال پوزیشن‌های پوشش ریسک یا اجرای سایر استراتژی‌های معاملاتی به شیوه‌ای کارآمد و مقرون به صرفه هستند.»

معاملات آتی

گروه CME با معرفی اولین قرارداد فیوچرز بیت کوین در دسامبر 2017 (آذر 1396)، اولین گام خود برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال را برداشت. به دنبال آن قرارداد فیوچرز اتریوم را در ماه فوریه 2021 (بهمن 1399) معرفی کرد. با توجه به افزایش تقاضا برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، این گروه نیز خدمات خود را بیشتر گسترش داد. در سال 2022 با معرفی قراردادهای آتی میکرو بیت کوین و اتریوم، گزینه‌های بیشتری را برای مشارکت در بازار رمزارزها، پیش روی معامله‌گران قرار داد.

روز 17 آوریل (28 فروردین)، CME اعلام کرد که قصد دارد خدمات ارزهای دیجیتال خود را با معرفی گزینه‌های جدیدی برای قراردادهای بیت‌کوین و اتر در اندازه‌های استاندارد و خرد گسترش دهد. این قراردادهای جدید قرار بود از 22 می (1 خرداد) در دسترس قرار بگیرند ولی هنوز در انتظار بررسی نظارتی هستند.

این خدمات شامل انقضای روزانه قراردادها از دوشنبه تا جمعه بود که به معامله‌گران اجازه می‌داد ریسک‌های کوتاه مدت قیمت را بهتر مدیریت کنند. هدف از این حرکت نیز تامین دقت و انعطاف‌پذیری بیشتر در مدیریت ریسک‌های کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین و اتر در بحبوحه افزایش نوسانات دارایی‌های دیجیتال برای فعالان بازار بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array