به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سرویس استریم Max، محصولی از Discovery، زیرمجموعه کمپانی Warner Bros ماه آینده رسماً به بازار عرضه خواهد شد. شرکت Discovery، وعده پلتفرمی بهبود یافته و با عملکرد و تجربه کاربری بهتر را به مردم داده است.
این محصول جدید، حاصل ادغام دو سرویس استریم HBO Max و Discovery+ است و تمام محتواهای موجود در این دو سرویس را به یک پلتفرم پیشرفته‌تر منتقل خواهد کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده برای رونمایی سرویس Max و معرفی محتواهای پیش‌رو، اعلام شد که مشترکان پیشین HBO Max و Discovery+ می‌توانند بدون هیچ مشکلی از ادامه عضویت خود در این پلتفرم جدید لذت ببرند. در این کنفرانس مطبوعاتی، کمپانی HBO اعتراف کرد که سرویس استریم HBO Max دارای ضعف‌هایی است که متخصصان در تلاش رفع و ارتقای این ایرادات در سرویس جدید Max هستند.

جی.بی. پرت، مدیرعامل و رئیس بخش سرویس‌های استریم جهانی در HBO در کنفرانس مطبوعاتی اخیر گفت: “ما و کمپانی Warner Bros یک سال پیش درکنار هم، چنین تصمیم بزرگی گرفتیم و در طول این مدت زمان، به‌عنوان دو بیزینس استریم ارزیابی کاملی از امکانات، محصولات و تکنولوژی یکدیگر به‌دست آوردیم؛ و به این نتیجه رسیدیم که هردوی ما در کار خود موفق عمل کرده‌ایم، اما دارای ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز هستیم.”

او ادامه داد: “به‌صورت خلاصه، نتیجه گرفتیم که هردو بیزینس باید عملکرد خود در مسائل پایه‌ای را ارتقاء می‌دادند. و اگر ما توانستیم با وجود ایراداتی در سیستم خود به چنین موفقیت‌هایی دست یابیم، تصور کنید که با ایجاد اتحادی جدید و تجدید قوا، در آینده چه‌کار خواهیم کرد!”

جی.بی. پرت در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که سرویس استریم جدید Max بسیاری از عوامل کلیدی خود را ارتقاء خواهد داد؛ از جمله تعامل با کاربران، حفظ و نگهداری، ایجاد بینندگان وفادارتر، و پیشنهاد محتواهای شخصی‌سازی شده به کاربران.

 

Max

 

در این کنفرانس مطبوعاتی علاوه بر رونمایی از پروژه‌های جدید، از جمله اسپین‌آف سریال‌هایی مانند Big Bang Theory و همچنین True Detective، لایواکشن مجموعه محبوب Harry Potter، و اقتباسی از کمیک The Penguin، به این مسئله اشاره شد که سرویس استریم Max باید علاوه بر تولید محتواهای جدید، در عرضه محتواهای خود به بینندگان نیز تلاش بیشتری کند.

پرت بیان کرد: “محتواهای موجود در سرویس استریم Max از تنوع خوبی برخوردار هستند، اما یافتن این محتواها برای کاربران کار ساده‌ای نیست.” یکی دیگر از مشکلات موجود، تعداد کاربران و بینندگان وفادار و نحوه دسترسی آنها از طریق نمایشگرهای مختلف به این سرویس‌های استریم است.

دلیل وجود چنین مشکلاتی ممکن است نحوه پخش محصولات مختلف باشد. به‌عنوان مثال، محتواهای عرضه شده در سرویس Discovery+ در طول زمان به‌صورت مرتب بینندگان را جذب می‌کند. اما سریال‌هایی مانند Game of Thrones که از HBO به صورت هفتگی پخش می‌شدند، مخاطب را همزمان و در طی پخش سریال با خود همراه می‌کردند و لزوماً جزء آن دسته از محتواها نیستند که مخاطب برای بازبینی به آنها رجوع کند.
با این حال، این کمپانی در تلاش است تا با بهبود چنین عواملی، روند در دسترس بودن محتواها، چه جدید و چه قدیمی، را برای کاربران تسهیل کند.

پلتفرم جدید Max قرار است دسته‌بندی‌های بهتری در اختیار مخاطب قرار دهد؛ دسته‌بندی محتواها بر اساس فیلم‌ها و سریال‌ها، بر اساس محتواهای روز دنیا، بر اساس ژانرها، برندها و کمپانی‌های تولیدکننده مختلف و غیره. همچنین با ایجاد میانبرها و جزئیاتی مانند ذخیره کردن یک محتوا در لیست‌های شخصی‌سازی شده برای تماشا در زمان دلخواه، تجربه کاربری این اپلیکیشن بهبود خواهد یافت.

محصولات برند HBO در رابط کاربری این سرویس استریم جایگاه اصلی را خواهد داشت، اما علاوه بر آن، دیگر برندهای برتر نیز نمایش داده خواهند شد.

 

Max

مشترکینی که برنامه اشتراک “بدون تبلیغات” را خریداری کرده‌اند، سرویس استریم Max شامل محتواهای منتخبی با کیفیت 4K UHD خواهد شد. محتواهایی مانند Game of Thrones، The Last of Us، Harry Potter، Lord of the Rings، سه‌گانه The Dark Night و غیره. این محتواهای منتخب شامل همه فیلم‌های تولید شده توسط Warner Bros، منتشر شده در سال جاری و سال‌های آینده نیز خواهد شد.

همچنین برای اولین بار مخاطبان پیشنهادات شخصی‌سازی شده‌ای بر اساس سلیقه و عادات خود دریافت خواهند کرد؛ به عنوان مثال، پیشنهاداتی از جمله “چون قبلاً تماشا کرده‌اید…”، و یا پیشنهاداتی بر اساس و مشابه سریال و یا فیلمی که به تازگی تماشای آن را به پایان رسانده‌اید. این تجربه‌های کاربری فقط محدود به صفحه اول اپلیکیشن نیستند و در سراسر اپلیکیشن برای مخاطب حضور پررنگی خواهند داشت.
به گفته پرت، کارآیی این پیشنهادات ناشی از ترکیب ماشین‌لرنینگ و اصلاحات انسانی خواهد بود.

کمپانی HBO تغییراتی در تکنولوژی این سرویس استریم نیز به وجود آورده و بر ارتقای عملکرد، ثبات و نگهداری آن تمرکز کرده است.
به‌عنوان مثال، درصورتی که فرایند پرداخت برای کاربران با مشکل مواجه شود، اپلیکیشن به صورت خودکار از طریق نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع خواهد داد. روش پرداخت از طریق PayPal نیز به این سیستم افزوده شده است و همچنین کار اعضای تیم مارکتینگ را برای اعلام اشتراک‌های تخفیفی، بدون نیاز به انجام هفته‌ها کار مهندسی و برنامه‌نویسی آسان کرده است.

کمپانی Max به مخاطبین قول آپدیت‌های ساختاری برای دستیابی به پلتفرمی “سریعتر، قابل اعتمادتر و کارآمدتر” را داده است.

 

Max

 

برنامه‌های اشتراکی عرضه شده در Max

مشترکین اپلیکیشن HBO Max در تاریخ 23 ماه می به‌صورت خودکار به اپلیکیشن Max منتقل خواهند شد و در اکثر پلتفرم‌ها این تغییر به‌صورت خودکار اعمال خواهد شد. مشترکین Discovery+ اجباری برای تعویض اپلیکیشن خود ندارند، اما در هر صورت پیشنهاد دانلود و امتحان اپلیکیشن Max را دریافت خواهند کرد.
تاریخچه ویدیوهای تماشا شده، نام کاربری و رمز عبور، پروفایل و دیگر اطلاعات شخصی ثبت شده در این دو سرویس استریم، به صورت اتوماتیک به Max منتقل خواهد شد و بدون هیچ تغییری در دسترس خواهد بود.

سرویس استریم Max سه برنامه اشتراکی مختلف را به کاربران عرضه خواهد کرد.

  • اشتراک ماهانه 9.99 دلاری + به همراه تبلیغات
  • اشتراک ماهانه 15.99 + بدون تبلیغات
  • اشتراک ماهانه 19.99 دلاری + بدون تبلیغات به همراه تماشای محتواهای منتخب با وضوح صدا و تصویر فوق‌العاده (4K UHD / Dolby Atmos)

دو اشتراک ماهانه بدون تبلیغات، امکان تماشای آفلاین و همچنین امکان دانلود را نیز در اختیار مخاطب قرار می‌دهند، اما با محدودیت 30 و یا 100 دانلود محتوا بسته به نوع اشتراک.

 

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array