به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی Foxconn قصد دارد سرمایه‌ای 500 میلیون دلاری به قصد تأسیس شعبات جدیدی از کارخانه‌های خود در ایالت تلنگانا در بخش جنوبی هند سرمایه‌گذاری کند.


کمپانی Foxconn، شرکتی تایوانی و بزرگترین تولیدکننده قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان است و بزرگترین صادرکننده این کشور محسوب می‌شود. تأسیس این شرکت، جرئی از اقدامات اخیر کمپانی اپل و شرکای تجاریش برای گسترش کسب‌وکار بازار خود در آسیای جنوبی است.

وزیر IT ایالت تلنگانا، راما رائو، در توییتی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری عظیم صورت‌گرفته توسط کمپانی Foxconn باعث ایجاد 2500 شغل جدید در فاز اول این پروژه خواهد شد. به گزارش روزنامه رویترز، کمپانی Foxconn که هم‌اکنون تولیدکننده گوشی‌های آیفون نیز در هند است، در اوایل سال جاری در مزایده‌ای حق ساخت ایرپادهای کمپانی اپل را نیز به‌دست آورد. همچنین بر اساس گزارشات روزنامه‌های محلی، این کمپانی زمینی به ارزش 37 میلیون دلار در شهر بنگلور نیز خریداری کرده است.

برنامه‌ها و انگیزه‌های مالی نخست‌وزیر کشور هند، نارندرا مودی در سال‌های اخیر باعث جلب توجه کمپانی‌هایی مانند Foxconn، Wistron و Pegatron شده است.

Foxconn

پیشینه کمپانی Foxconn و اهداف پیش‌رو

کمپانی Foxconn در سال 2006 و سال‌ها پیش از ورود دیگر رقبای جهانی خود، به هند پا گذاشت. رئیس این کمپانی، یونگ لیو در جلسه مالی اخیر این کمپانی در بیانیه‌ای گفت: “در طی این مدت زمان، ما تجربه زیادی در مدیریت کارکنان محلی، زنجیره تامین محصولات و تدارکات کسب کرده‌ایم. تک‌تک این موارد مزیت‌های رقابتی مهمی هستند که به ما اجازه می‌دهند با سرعتی سریعتر از بازار حرکت کنیم. همچنین، با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها توانسته‌ایم به سرعت کسب‌وکار خود را توسعه و گسترش دهیم. علاوه‌بر پیشروی در این مسیر، ما قصد داریم بازده تولید محلی را نیز افزایش دهیم.”

او ادامه داد: “جمعیت کشور هند هم‌اکنون به 1.4 میلیارد نفر رسیده و این برای ما یعنی بازار هدف جدیدی برای محصولات متوسط رو به بالا، که در حال حاضر در جامعه بیشترین طرفدار را دارد. به همین دلیل، تأسیس شعبات جدید ادامه مسیر تولید و مونتاژ دستگاه‌ها و قطعات در هند، اقدامی حیاتی محسوب می‌شود. ما روزانه شاهد سرمایه‌گذاری تأمین‌کنندگان بیشتر و بیشتری در این کشور برای راه‌اندازی شعبات خود هستیم و باور داریم که به‌مرور زمان، بازار هند پربازده‌تر هم خواهد شد.”

افزایش تمایل شرکای تجاری کمپانی اپل برای تأسیس شعبات جدید خود در هند همزمان با تلاش اپل با گسترش و توسعه زیرساخت‌های تولیدی خود از کشور چین به دیگر کشورهاست.

کمپانی اپل ماه گذشته دو فروشگاه جدید در هند راه‌اندازی کرد. یکی از فروشگاه‌های Apple Store در پایتخت مالی و سرگرمی این کشور، شهر بمبئی قرار دارد. افتتاح این فروشگاه در بمبئی، آغاز مسیر جدیدی برای کمپانی اپل است. اپل، غول صنعت تکنولوژی، کشور هند را به‌عنوان بازار و مشتری جدید خود و محلی برای تولید محصولات خود برگزیده است.

قاعدتاً بازگشایی فروشگاه‌های جدید Apple Store در شهرهای بزرگ هند، اقدام قابل‌توجهی از طرف کمپانی اپل برای تغییر محل ساخت محصولاتش از چین به هند است؛ مخصوصاً بعد از اتفاقی که در طی بحران پاندمی کرونا افتاد‌. در بزرگترین کارخانه تولید گوشی‌های آیفون در چین، Faxconn، هزاران نفر از کارکنان به دلیل همه‌گیر شدن کووید از این کارخانه کناره‌گیری کردند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲، خبرهایی مبنی بر سرعت گرفتن پروسه جابه‌جایی و خروج کارخانه‌های تولیدی اپل از چین منتشر شد. کشور چین سال‌ها یکی از پایه‌های اساسی تامین قطعات و تولید محصولات اپل بوده است.

بر اساس تخمین تحلیلگران، قادر است که ظرفیت تولید گوشی‌های آیفون در هند را افزایش دهد و تا سال 2025، حدود 25% از کل آمار تولید را به این کشور اختصاص دهد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array