به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «کوین بی»، جریان سرمایه ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در ۱۲ هفته اخیر مثبت بوده است.

در هفته منتهی به 22 دسامبر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از ورود سرمایه 103 میلیون دلاری استقبال کردند. این در حالی است که برخلاف روند کلی بازار، لایت کوین و آوالانچ به ترتیب با خروج سرمایه 400,000 دلار و 2.6 میلیون دلار مواجه شدند.

ورود سرمایه 103 میلیون دلاری به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

جالب است بدانید که صندوق‌های مبتنی بر بیت کوین با جذب بیش از ۸۷.۶ میلیون دلار، حدود ۸۵ درصد از کل سرمایه ورودی را به خود اختصاص داده‌اند. اتر (Ether) با ورود سرمایه 7.9 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت.

از این میزان سرمایه گذاری، بیشترین مقدار آن با سطح کلی 40 درصد متعلق به آلمان است. کانادا با سهم 25 درصدی در رتبه دوم قرار دارد. ایالات متحده (20٪) و سوئیس (تقریبا 15٪) به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

به نظر میرسد که روند ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارز دیجیتال از 29 سپتامبر آغاز شده است.

در گزارش‌های قبلی، CoinShares عنوان کرده بود که هجوم شدید سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، عمدتاً ناشی از خوش‌بینی معامله‌گران در مورد تأیید اولیه ETF‌های بیت‌کوین در ایالات متحده است. اگر این امر محقق شود، تقاضا برای صندوق‌های رمزارزی، به ویژه بیت کوین می‌تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد.

منبع: coinbay

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array