به گزارش ایران دکونومی، بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، تصمیم دارد مبلغ ۲.۱۳ میلیارد دلار (۱۰ میلیارد رینگیت) برای ایجاد یک قطب هوش مصنوعی در مالزی، سرمایه‌گذاری کند. این شرکت مستقر در چین، همچنین با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد رینگیت، تاسیسات دیتاسنتر خود را در ایالت جوهور مالزی گسترش خواهد داد.

رافیزی راملی، وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد که دولت مالزی با بهره بردن از مزیت رونق هوش مصنوعی،  زیرساخت خود را تحکیم خواهد کرد.

مالزی امسال شاهد موج گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بزرگ خارجی و غول‌های فناوری بوده است. در در میان این شرکت‌ها، نام کمپانی‌های برجسته‌ای مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، بایت دنس و بلک بری می‌درخشد. این سرمایه‌گذاری‌ها از جذابیت مالزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم سرمایه‌گذاری‌های فناوری و تجاری جهانی حکایت دارد.

در سال گذشته غول‌های فناوری آمریکایی مایکروسافت، گوگل و انویدیا، برنامه‌هایی را برای ساخت دیتاسنتر در مالزی اعلام کردند و شرکت‌های چینی علاقمند به توسعه بیشتر به منظور خدمات‌رسانی به شرکت‌های فناوری هستند که می‌خواهند وارد این بازار آسیای جنوب شرقی شوند.

گوگل ۲ میلیارد دلار آمریکا (۹.۴ میلیارد رینگیت) در تاسیس نخستین دیتاسنتر خود و منطقه گوگل کلود در مالزی، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ساتیا نادلا، رئیس و مدیرعامل مایکروسافت برای توسعه زیرساخت ابری جدید و هوش مصنوعی در مالزی، از یک سرمایه‌گذاری قابل توجه به ارزش ۲۲ میلیارد دلار (۹۰.۲ میلیارد رینگیت) رونمایی کرده است. مایکروسافت همزمان سرگرم ساخت یک دیتاسنتر بزرگ در شهر سایبرجایای مالزی است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array