به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم تیک‌تاک که مالک آن کمپانی عظیم چینی ByteDance است، قصد دارد طی چند سال آینده سرمایه‌گذاری عظیمی بر مناطق جنوب‌شرقی آسیا انجام دهد.

سرمایه‌گذاری کمپانی تیک‌‌تاک جنوب‌شرقی آسیا درحالی است که نظارت‌های جهانی درباره مسائل امنیتی داده‌ها در این مناطق تشدید شده است.

منطقه جنوب‌شرقی آسیا که جمعیتی 630 میلیون نفری دارد، که نیمی از این جمعیت افراد زیر 30 سال هستند، یکی از بزرگترین بازارهای هدف کمپانی تیک‌تاک از لحاظ تعداد مخاطبین و کاربران است.

اما کسب درآمد از مردم این نواحی، به دلیل وجود رقبایی مانند کمپانی Alibaba، Shopee، Lazada و غیره کار بسیار سختی است و به همین دلیل تیک‌تاک راه طولانی برای ساختن تجارتی سودآور در این مناطق در پیش دارد.

مدیرعامل تیک‌تاک، شو ژی‌چو در رویدادی به میزبانی جاکارتا اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد “تا چند سال آینده سرمایه‌گذاری کلانی در اندونزی و جنوب‌شرقی آسیا انجام دهد”. هدف از برگزاری این رویداد در جاکارتا بررسی تاثیر اجتماعی و اقتصادی این پلتفرم در این ناحیه بوده است.

تیک‌تاک

هدف کمپانی تیک‌تاک، حمایت از کسب‌وکارهای محلی

کمپانی تیک‌تاک جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های مالی خود ارائه نداد، اما در این باره شفاف‌سازی کرد که در زمینه‌های آموزش، تبلیغات و حمایت از کسب‌وکارهای محلی و کوچک سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا مسیر را برای پیوستن آنها به پلتفرم خرید و فروش تیک‌تاک به نام TikTok Shop را هموار کند.

به گفته چو، محتواهای منتشر شده در این پلتفرم بسیار متنوع و گوناگون هستند و باعث جذب مخاطبین بیشتری خواهند شد. به همین دلیل، این مسئله فراتر از تبلیغات ساده خواهد رفت و با ورود به عرصه تجارت به مشتریان اجازه خواهد داد که به‌وسیله لینک‌های موجود در محتواهای لایو استریم محصولات باکیفیت و محلی را خریداری کنند.

کمپانی تیک‌تاک حدود 8 هزار کارمند در نواحی جنوب‌شرقی آسیا دارد و حدود 2 میلیون کسب‌وکار کوچک در پلتفرم خرید و فروش این کمپانی در اندونزی مشغول به کار هستند. به گفته مدیرعامل این کمپانی، کشور اندونزی صاحب بزرگترین اقتصاد این منطقه است.

تراکنش‌های مالی حاصل از تجارت در این منطقه در سال گذشته حدوداً به 100 تریلیون دلار رسیده بود که کشور اندونزی عامل نیمی از آن یا به عبارتی 52 تریلیون دلار است.

سرمایه‌گذاری این شرکت چینی همزمان با تشدید نظارت‌های امنیتی بر فعالیت‌های تیک‌تاک است. بعضی از دولت‌ها و نهادهای نظارتی نگران این هستند که بیجینگ (پکن) از این اپلیکیشن برای جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات کاربران به نفع خود سوءاستفاده کند.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array