به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیش از سه چهارم دارندگان کریپتو ویتنامی از طریق معرفی دوستان تصمیمات سرمایه گذاری خود را می‌گیرند.

این آمار بر اساس گزارش 30 آگوست (8 شهریور) توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ویتنامی کیروس ونچرز (Kyros Ventures) و Coin68، در کنار آنیموکا برندز (Animoca Brands) است. در نظرسنجی 3300 شرکت‌کننده، 75.5 درصد از شرکت‌کنندگان اعتراف کردند که تحت تأثیر توصیه‌ها یا ارجاع‌ها در رابطه با سرمایه‌گذاری کریپتو شده‌اند. این مقدار 2.5 برابر بیشتر از گزارش شده در ایالات متحده است.

گروه‌های اجتماعی و اخبار رسانه‌ای بزرگترین منابع اطلاعاتی برای سرمایه‌گذاران ویتنامی در حوزه ارزهای دیجیتال بودند، به طوری که تقریباً از هر دو یک نفر چنین روش‌هایی را انتخاب می‌کردند.

گزارش بازار ارزهای دیجیتال ویتنام برای نیمه اول سال 2023 همچنین نشان داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که بازار نزولی در حال حاضر به پایان رسیده یا به پایان خود نزدیک شده است. در همین حال، 75 درصد از پاسخ دهندگان خواهان مداخله نظارتی بیشتر در بخش کریپتو بودند.

ویتنام

طبق چین آنالیسیز (Chainalysis)، ویتنام در حال حاضر برترین کشور جهان از نظر پذیرش رمزارزی و دومین کشور در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که بیش از 19 درصد از بزرگسالان دارای دارایی‌های دیجیتال هستند. با وجود این، تنها 9 موسسه آموزشی ویتنامی دوره‌های بلاکچین را ارائه می‌دهند و تنها هشت پروژه زیرساخت بلاکچین در این کشور آسیای جنوب شرقی وجود دارد.

تقریباً 90 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی درگیر فعالیت‌های DeFi بودند، در مقایسه با 70.2 درصد برای گیم فای، 73.7 درصد برای توکن‌های غیرقابل تعویض، 91 درصد برای امور مالی متمرکز و 54.9 درصد برای سوشال فای (SocialFi) می‌باشند. مشارکت‌کنندگان به طور مساوی برای مبادلات متمرکز در مقایسه با صرافی‌های غیرمتمرکز توزیع می‌شوند. محققان خلاصه کردند:

توسعه فناوری محلی و روندها نیز به سرعت در راستای آب و هوای جهانی تغییر می‌کند. در واقع، ممکن است تشخیص دهید که قبلاً بیش از صد پروژه GameFi در ویتنام وجود داشته است، و اکنون زمان موج سازنده وب 3، به خصوص از GM Vietnam 2022 [هفته بلاکچین ویتنام] است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array