به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شاخص‌ قیمت مصرف‌کننده CPI ایالات متحده منتشر شد و نشان داد فشارهای تورمی ادامه دارد، طلا نیز پس از این آمارها با کاهش 1 درصدی قیمت‌، روند نزولی داشت. فلز گرانبها در حال حاضر در محدوده مشخصی نوسان دارد و جهت خاصی را دنبال نمی‌کند، چرا که سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا نرخ نهایی فدرال رزرو محقق شده یا اینکه افزایش نرخ‌های بیشتری در راه است اختلاف نظر دارند.

تحلیلگران وال استریت صرفاً احساسات بازار را منعکس کردند، این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به چشم‌انداز طلا خوش‌بین هستند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که قیمت فلز زرد در هفته منتهی به 18 آگوست افزایش قابل توجهی داشته باشد.

«آدریان دی» رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، بر این باور است که فلز گرانبها هفته آینده افزایش می‌یابد. وی گفت: طلا در واکنش به کاهش هفته گذشته، هفته آینده صعودی خواهد بود.

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در یک رای کاملاً متعادل، هر دو موقعیت صعودی و نزولی چهار رای یا 31٪ را به دست آوردند. در همین زمان، پنج تحلیلگر یا 38 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده بی‌طرف بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی‌های آنلاین 573 رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، 320 نفر یا 56 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 155 یا 27 درصد دیگر انتظار داشتند که قیمت کاهش یابد، در حالی که 98 رأی دهنده یا 17 درصد در کوتاه‌مدت بی‌طرف بودند.

منبع: kitco

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array