به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، افزایش ارزش دلار قیمت نفت را پایین آورده، اما نفت خام در آستانه سومین هفته پیاپی افزایش قیمت قرار دارد.

به نظر می‌رسد معامله‌گران نفت پس از رالی قوی اخیر تصمیم گرفته‌اند مقداری از سود را از بازار خارج کنند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 49 سنت معادل 1.83 درصد کاهش به 79 دلار و 87 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 47 سنت معادل 1.91 کاهش 75 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

ارزش دلار که به پایین‌ترین سطح طی 15 ماه گذشته رسید دوباره افزایش یافته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت خام را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت

در بحبوحه عقب نشینی گسترده در بازارهای نفت، نفت برنت به زیر سطح مهم روانی 80 دلار سقوط کرد. عقب‌نشینی فعلی پس از یک رالی قوی سالم به نظر می‌رسد، و تعجب آور نیست که ببینیم برخی از معامله‌گران تصمیم به کسب سود قبل از آخر هفته گرفتند.

تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس اینترمدیت

نفت خام وست تگزاس

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) کاهش یافت، زیرا معامله‌گران پس از رالی قوی سود خود را از بازارخارج کردند. افزایش بازدهی خزانه‌داری ممکن است فشاری بر بازارهای نفت وارد کرده باشد، اما کاتالیزور اصلی سود گرفتن بود. نفت WTI نتوانست بالاتر از مقاومت 76.10 تا 76.90 دلار قرار بگیرد و به سمت حمایت 74.25 تا 74.75 دلار حرکت کرد. حرکت به زیر 74.25 دلار، نفت وست تگزاس اینترمدیت را به سمت سطح حمایت بعدی 72.45 تا 73.15 دلار سوق خواهد داد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی در حال از دست دادن جایگاه خود است، زیرا معامله‌گران به پیش‌بینی‌های هواشناسی واکنش متفاوتی نشان داده و بر خبر تعمیر و نگهداری کارخانه‌های صادرات LNG تمرکز نموده‌اند.

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی به زیر سطح 2.60 دلار رسیده و به سمت حمایت بعدی که در محدوده 2.35 تا 2.40 دلار قرار دارد در حال حرکت است.

خلاصه

گاز طبیعی در آستانه تعطیلات آخر هفته تحت فشار است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به زیر سطح 76 دلار رسید.

نفت برنت نیز به زیر 80 دلار کاهش یافت

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

آخرین اخبار اقتصادی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array