به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت قصد دارد با سرمایه‌گذاری 3.2 میلیارد دلاری در استرالیا، اقدامات خود در حوزه هوش مصنوعی و محاسبات ابری را در این کشور توسعه دهد.
این سرمایه‌گذاری استراتژیک بخشی از برنامه دو ساله مایکروسافت برای گسترش فعالیت در بخش‌های امنیت سایبری و آموزش مهارت‌های موردنیاز است. با اینکه اقتصاد جهانی رو به افول است و مشکلات بسیاری در این زمینه به‌وجود آمده؛ این کمپانی تصمیم‌ گرفته تا با یک برنامه همکاری دوساله، موفقیت آینده خود را تا حدی تضمین کند.

این غول تکنولوژی آمریکایی اعلام کرده که ظرفیت بخش محاسبات ابری را تا 250% افزایش خواهد داد و از این طریق تقاضاهای سیزدهمین اقتصاد برتر جهان را در این زمینه رفع خواهد کرد. محاسبات و یا رانش ابری به فرایند ذخیره داده‌ها و اطلاعات در یک نتورک جداگانه و مجزا گفته می‌شود.
پیش‌بینی می‌شد که با توجه به همه‌گیری تکنولوژی هوش مصنوعی، میزان تقاضا برای این بخش نیز از بازه زمانی سال 2022 تا سال 2026 به‌شدت افزایش یابد.

هوش مصنوعی مایکروسافت

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در استرالیا، تشدید نظارت‌ها در آمریکا

اقدامات اخیر مایکروسافت برای تقویت و تشدید سرمایه‌گذاری خود در حوزه هوش مصنوعی در یک کشور دیگر، برای برخی اقدام عجیبی به‌نظر می‌آید. دلیل آن هم آغاز به‌کار گسترده سیستم‌های نظارتی در آمریکا برای ایجاد قوانین و چارچوب‌های لازم برای استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌باشد.
کمپانی مایکروسافت علاوه‌بر توسعه و ایجاد هوش مصنوعی اختصاصی خود، Bing، حامی مالی اصلی کمپانی OpenAI و چت‌بات کاربردی و محبوب ChatGPT می‌باشد. ظهور و همه‌گیری این چت‌بات در سال 2022، اتفاقی بود که جهان را با کاربردها و البته ریسک‌های بی‌پایان تکنولوژی هوش مصنوعی مواجه کرد.

این کمپانی اعلام کرده است که علاوه‌بر سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری، قصد دارد با حمایت از 300 هزار شهروند استرالیایی آنان را در مسیر “موفقیت در اقتصاد دیجیتال” یاری نماید. همچنین مایکروسافت برنامه دارد با همکاری آژانس امنیت سایبری کشور استرالیا، توافق‌نامه‌ای در حوزه مهار تهدیدات سایبری، نشر اکاذیب و اطلاعات نادرست را ایجاد و تدوین نماید.

مدیر اجرایی عملیات مایکروسافت در کشور استرالیا، استیون وُرال باور دارد که این سرمایه‌گذاری “نه‌تنها باعث ایجاد محیطی امن‌تر در حیطه اقتصاد دیجیتال خواهد شد بلکه به ارمغان‌آورنده پلتفرمی مناسب برای تقویت رشد و خلاقیت در دوره شکوفایی تکنولوژی هوش مصنوعی” نیز خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این بودجه عظیم قرار است در چه مواردی هزینه شوند، اما قرار است تعداد سایت‌های فعال (دیتاسنترها) مایکروسافت در استرالیا از 20 پایگاه به 29 پایگاه در شهرهای سیدنی، ملبورن و کانبرا افزایش یابد. شایان ذکر است که این سرمایه‌گذاری عظیم، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مایکروسافت در کشور استرالیا در طول تاریخ 40 ساله این شرکت مشهور و موفق می‌باشد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array