به گزارش ایران دکونومی و به نقل از روابط‌عمومی تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)، افزایش سرمایه ۱۱ درصدی رتاپ توسط هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان باتوجه به لزوم رساندن حداقل سرمایه شرکت‌های خدمات پرداخت به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان و همچنین به‌منظور استفاده از مشوق مالیاتی موضوع بند «ه» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از محل سود انباشته به تصویب رسیده است.

طبق این گزارش، سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان پیش‌ازاین ۹ هزار میلیارد ریال بوده که با افزایش سرمایه ۱۱ درصدی از محل سود انباشته به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

تاپ

معرفی تاپ

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. به‌موجب مجوزهای اخذشده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارائه انواع خدمات پرداخت الکترونیکی و همچنین از وزارت صنایع و معادن در زمینه تولید نرم‌افزار، شرکت تاپ فعالیت‌های خود را عمدتاً در زمینه تأمین، نصب و پشتیبانی از دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی و خودپردازهای بانکی، ارائه خدمات پرداخت مجازی از طریق اینترنت و موبایل، صدور و شخصی‌سازی انواع کارت‌های نقدی و اعتباری، ارائه سیستم‌های نرم‌افزاری در حوزه مدیریت تراکنش‌های پرداخت و خدمات سوئیچ به بانک‌ها و مؤسسات مالی و … متمرکز ساخته است. درحال‌حاضر شبکه پرداخت فروشگاهی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با نزدیک به ۹۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی در بالغ‌بر ۱۰۹۱ شهر کشور فعال بوده و خدمات پشتیبانی موردنیاز از طریق ۴۸ نمایندگی در تمامی استان‌های کشور ارائه می‌شود. همچنین سازمان‌های خصوصی و دولتی بسیاری محصولات و خدمات خود را از طریق سامانه‌های پرداخت مجازی شرکت (اینترنت و تلفن همراه) ارائه می‌کنند.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در تاریخ ۳۱ مردادماه ۹۶ نام برند تجاری خود را از پککو به تاپ تغییر داد.

در حال حاضر شرکت تاپ مجهز به یکی از مراکز صدور و شخصی‌سازی کارت در کشور است که ظرفیت صدور و تحویل بیش از ۲۰ هزار کارت در روز را دارا است. تامین رول‌های کاغذی مورد نیاز برای کارت‌خوان‌های فروشگاهی از دیگر اقدامات شرکت تاپ است که با تاسیس سایت مورد نیاز برای این منظور و نصب تجهیزات لازم، بخش قابل‌توجهی از نیاز شبکه بانکی کشور به این رول‌ها در حال حاضر توسط این شرکت تامین می‌شود. همچنین از مهم‌ترین اقدامات شرکت تاپ در حوزه ارائه خدمات به بانک‌ها و موسسات مالی طرف قرارداد، می‌توان به راه‌اندازی یک دیتاسنتر مرکز اشاره کرد که علاوه بر خدمات متداولی که برای این گروه از مشتریان شرکت فراهم کرده است، امتیازهایی مانند بالا رفتن ضریب اطمینان سیستم‌های اطلاعاتی بانک‌های طرف قرارداد و پشتیبانی تخصصی را به آنان اعطا کرده است.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در شهریور ماه ۱۳۸۹ در فرابورس تهران و در مردادماه ۱۳۹۰ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، با نماد «رتاپ» درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۸۹/۰۶/۰۹ مورد معامله قرار گرفته است.

منبع: راه پرداخت

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array