به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که علاقه به سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی در سال گذشته در میان دفاتر خانگی در حال افزایش بود، سال 2023 کاهش شدید اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد بازار دارایی‌های دیجیتال را به چشم دید.

طبق گزارش گلدمن ساکس که در 8 می (18 اردیبهشت) با عنوان «دید در افق: بینش‌های سرمایه‌گذاری دفتر خانواده» منتشر شد، 32 درصد از دفاتر خانواده در حال حاضر سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال دارند. این دسته شامل ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و وجوه متمرکز بر بلاکچین است.

در توضیح انگیزه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، اکثر (19%) اعتقاد به قدرت فناوری بلاکچین را ذکر کردند و تنها 8% و 9% به ترتیب به گمانه‌زنی و تنوع پرتفولیو اشاره کردند.

نسبت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به امور مالی دیجیتال از سال 2021 (1400) به طور قابل توجهی افزایش یافته و از 16 درصد به 26 درصد رسیده است. با این حال، علاقه به سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در کریپتو در سال جاری سقوط کرده است و تنها 12 درصد در مقایسه با 45 درصد در سال 2021 از سرمایه‌گذاران به آن اشاره کرده‌اند. همانطور که در این گزارش مشخص شده است:

“به نظر می‌رسد نظرات در مورد ارزهای دیجیتال متبلور شده است: بخش بیشتری از دفاتر خانوادگی در حال حاضر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما نسبتی که سرمایه‌گذاری نشده‌اند و علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در آینده ندارند، بیشتر شده است.”

این گزارش بر اساس نظرسنجی انجام شده بین ژانویه و فوریه 2023  (دی و بهمن 1401) از طریق پرسشنامه‌هایی است که از طریق ایمیل در دفاتر خانگی توزیع شده است. به طور کلی، 166 دفتر خانگی شرکت کردند که 95 مورد از آنها در قاره آمریکا، 34 در اروپا و خاورمیانه و 37 دفتر در آسیا و اقیانوسیه مستقر هستند.

گلدمن ساکس در طول بحران بانکی اخیر در میان برندگان برتر ظاهر شد و بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری‌های پرتفوی خود را تغییر دهند. صندوق‌های پولی گلدمن ساکس 52 میلیارد دلار، رشد 13 درصدی، در بزرگترین حجم ماهیانه ورودی از زمان ظهور همه‌گیری کووید19 دریافت کرده‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array