به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سونی با اعلام اخیر خود مبنی بر سرمایه‌گذاری جدید در ساخت زیرساخت‌های جهانی برای پشتیبانی از وب 3 همچنان به نشان دادن خود در فضای فناوری‌های نوظهور ادامه می‌دهد.

در 28 ژوئن (7 تیر)، سونی نتوورک کامیونیکیشن (Sony Network Communications)، زیرمجموعه سونی و شرکت ژاپنی فناوری زیرساخت وب 3 استارتل لبز (Web3 Startale Labs) یک همکاری تجاری جدید و سرمایه‌گذاری 3.5 میلیون دلاری را برای ایجاد پایه‌ای برای پذیرش گسترده وب 3 بیان کردند.

این مشارکت، توسعه خدمات و محصولات وب 3 استارتل، از جمله ماموریت آن برای ایجاد راه‌حل‌های یکپارچه برای توسعه وب 3 و تمرکز بر پل زدن دارایی‌های دنیای واقعی با اکوسیستم وب 3 را تحت فشار قرار می‌دهد.

سوتا واتانابه (Sota Watanabe)، مدیر عامل استارتل لبز، به کوین تلگراف گفت که همکاری با سونی به یک استارتاپ جدید وب 3 مانند خودش اجازه می‌دهد تا چیزهای زیادی را یاد بگیرد و از آن استفاده کند. وی در مورد راه‌حل آن گفت:

“توسعه‌دهندگان و کاربران باید پشته‌های فناوری بلاکچین را هنگام تعامل با وب 3 درک کنند. ما می‌خواهیم تجربه‌ها را برای کاربران عمومی فراهم کنیم و این ابزار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون اینکه بدانند با فضا تعامل کنند.”

سونی

همراه با سرمایه گذاری، رئیس و مدیر نماینده ارتباطات شبکه سونی، جون واتانابه، به عنوان مدیر استارتل لبز منصوب شد. پیش از این، این دو شرکت با موفقیت یک برنامه انکوباسیون (Incubation) وب 3 را میزبانی کردند.

واتانابه همچنین یکی از بنیانگذاران شبکه استار (Astar) است، که آزمایشگاه استارتل بخشی از تیم اصلی آن بوده است. استار اخیراً قراردادهای هوشمندی را راه‌اندازی کرده است که از دو ماشین مجازی پشتیبانی می‌کند که امکان ایجاد پروژه‌های وب‌اسمبلی (WebAssembly) یا ماشین مجازی اتریوم را در شبکه فراهم می‌کند.

سونی نتوورک کامیونیکیشن یک ارائه دهنده خدمات اینترنت فیبر نوری قدرتمند است. با این حال، سایر دامنه‌ها و شاخه‌های سونی در طرح‌های وب 3 از جمله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مشارکت داشته‌اند.

در مارس سال 2023 (اسفند 1401)، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، غول بازی‌های ویدیویی پشت برند پلی‌استیشن، حق اختراعی را ثبت کرد که به کاربران اجازه می‌داد تا NFT‌ها را در چندین پلتفرم بازی انتقال دهند و از آن استفاده کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array