به گزارش ایران دکونومی، استارتاپ اکتین که مسیر خود را از کمپ دیجی‌نکست آغاز کرده بود، توانست از خود دیجی‌نکست، کارایا و نیک‌ونچر جذب سرمایه کند. این سرمایه‌گذاری برای مدت زمان ده ماه (کمتر از یک سال) در ارلی استیج اتفاق افتاده و این در این ده ماه باید بتواند با به کار بردن حداکثر تلاش خود به رشد لازم دست یابد. اگرچه بازار هوش مصنوعی این روزها مسیر رو به رشدی را طی خواهد کرد و احتمالاً این مدت زمان هم بر همین اساس مدنظر این سه صندوق قرار گرفته است.

این استارتاپ هوش مصنوعی، که با سرویس خود قصد دارد به تراپیست‌ها و مربی‌ها کمک کند تا با بهره‌گیری از بینایی ماشین، به طور مستمر فعالیت‌ها و تغییرات اسکلتی عضلانی را ارزیابی ‌کنند.

اکتین چه می‌کند؟

استارتاپ اکتین از بهمن سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با انجمن هوش مصنوعی در ورزش با همکاری دانشگاه تهران آغاز کرد و در اسفند ۱۳۹۹ با ورود به کمپ استارتاپی دیجی‌نکست وارد فاز جدیدی از توسعه محصول شد. این تیم با سه هم‌بنیانگذار در حوزه هوش مصنوعی در سلامت و ورزش شکل گرفته است و اکنون با بیش از 10 نفر به فعالیت خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

این سرمایه صرف چه خواهد شد؟

امیر فخیمی، مدیرعامل اکتین درباره ایده اکتین اینطور توضیح می‌دهد: اکتین یک پلتفرم جامع مبتنی بر هوش مصنوعی است که تمامی فعالیت‌های حرکتی بدن را آنالیز می‌کند. ما پیش از ورود به کمپ استارتاپی دیجی‌نکست توسعه محصولمان را آغاز کردیم و در کمپ بیشتر تمرکزمان روی بیزینس مدل و تست‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری بود.

وی در ادامه افزود که مزیت رقابتی اکتین نسبت به رقبا در مدل‌های هوش مصنوعی است که توسعه داده‌اند و قصد دارند سرمایه جذب شده در این راند را صرف ورود به بازارهای جدید، توسعه زیر ساخت و توسعه نیروی انسانی کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array