به گزارش ایران دکونومی، یکی از مهم‌ترین نقش‌‌‌ها را در این میان، پلتفرم‌‌‌های تحقیقات بازار ایفا می‌کنند. پلتفرم تحقیقات بازار برخلاف شرکت‌های مجری تحقیقات بازار، خود انجام‌‌‌دهنده‌‌ پروژه نیست، بلکه زیرساخت و بازارگاهی است برای جمع‌‌‌آوری، دسته‌‌‌بندی و عرضه گزارش‌‌‌های بازار بر اساس نیازهای مشتری؛ گزارش‌‌‌هایی که خود توسط سازمان‌های اقتصادی و شرکت‌های تحقیقات بازار تهیه شده است.

درک این نکته به‌‌‌ویژه توسط کسب و کارهایی که نقش واسط را در میان صنایع مختلف ایفا می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

  «دنیای‌اقتصاد» نیز با توجه به جایگاه خود و پل ارتباطی میان صنایع مادر و کسب‌وکارهای دیرپا ازیک‌‌‌طرف و کسب و کارهای نوپا و اکوسیستم نوآوری از طرف دیگر و همچنین در اختیارداشتن مجموعه‌‌‌ای از سری‌‌‌های زمانی داده‌های اقتصادی به‌‌‌صورت کمی و کیفی، در تلاش است نسبت به توسعه پلتفرمی که بتواند به تمام ذی‌نفعان اقتصادی خدمات ارائه کند اقدام کند.

در همین راستا مرکز نوآوری و شتاب‌دهی «دنیای‌اقتصاد» اعلام دارد که به‌‌‌عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم نوآوری ، روی پلتفرم سوبازار سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند با گرد هم آوردن ذی‌نفعان این حوزه و ترویج گفتمان صنعت مشاوره و تحقیقات بازار به هرچه بزرگ‌تر شدن آن در ایران کمک کند.

این مرکز امیدوار است بتواند در کنار سایر کنشگران به رشد هرچه بیشتر این صنعت از یک‌‌‌سو و توسعه هدفمند کسب و کارها به‌‌‌طور اخص و رشد نظام اقتصادی کشور کمک کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array