آمار تورم ایالات متحده بر سیاست فدرال رزرو و قیمت طلا تأثیرگذار است. هشدار یلن (وزیر خزانه‌داری ایالات متحده) در مورد سقف بدهی باعث افزایش علاقه به طلا به عنوان یک دارایی امن شده است.

بررسی قیمت طلا

قیمت طلا در روز دوشنبه (8 می، 18 اردیبهشت) کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم ایالات متحده بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

در ساعت 03:20 به وقت گرینویچ، طلا به قیمت 2021.30 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل 1.40 درصد کاهش داشت. در روز جمعه، صندوق سهام طلای SPDR با کاهش 1.56 درصدی به 187.46 دلار رسید. این کاهش قیمت طلا به دلیل آمار بالاتر از حد انتظار  حقوق و دستمزد ایالات متحده بود که انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را کاهش داد.

کاهش میزان تورم طلا را تقویت می‌کند

این هفته در ایالات متحده آمار اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد که شامل شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و شاخص اعتماد مصرف کننده است. اگر این گزارش‌ها نشان دهنده کاهش تورم باشد، می‌تواند منجر به کاهش انتظارات نرخ بهره از سوی فدرال رزرو شود که برای قیمت طلا مفید خواهد بود. معامله‌گران همچنین تحولات بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده را زیر نظر دارند.

هشدار یلن علاقه طلا را افزایش می‌دهد

طلا یک دارایی امن و محبوب است که مردم تمایل دارند در زمان بحران و ابهامات اقتصادی و نرخ‌های بهره پایین در آن سرمایه گذاری کنند. جانت یلن (وزیر خزانه داری آمریکا) اخیراً بر اهمیت افزایش سقف بدهی توسط کنگره تاکید کرد. او در این رابطه افزود: اگر تا ژوئن به این موضوع پرداخته نشود، می‌تواند منجر به «بحران قانون اساسی» شود و به اعتبار دولت آسیب برساند. همچنین نگرانی‌هایی در مورد بازارهای مالی وجود دارد. اگر پول نقد دولت ایالات متحده برای پرداخت بدهی‌هایش تمام شود، احتمالاً طلا سود خواهد برد و قیمت آن تا 2100 دلار افزایش خواهد یافت.

ذخایر طلای چین دوباره افزایش یافت

شایان ذکر است که چین در پایان آوریل 66.76 میلیون اونس طلا را در ذخیره داشت که این رقم در پایان ماه مارس به 66.50 میلیون اونس رسید. ارزش ذخایر طلای چین از 131.65 میلیارد دلار در پایان ماه مارس به 132.35 میلیارد دلار در پایان آوریل افزایش یافت.

چشم‌انداز طلا با توجه به احتمال رکود و بحران اقتصادی

چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا نامشخص است، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای کلان اقتصادی ایالات متحده از جمله CPI، PPI و گزارش‌های اعتماد مصرف‌کننده هستند. اگر داده‌ها نشان دهنده کاهش تورم باشد، این می‌تواند خبر خوبی برای قیمت طلا باشد؛ چرا که انتظارات نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پایین‌تر خواهد بود.

با این حال، کاهش قیمت طلا در روز دوشنبه نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران است و هشدار جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره سقف بدهی نیز می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. در صورت کمبود پول نقد دولت ایالات متحده، طلا احتمالاً سود خواهد برد و به طور بالقوه قیمت‌ها تا 2100 دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

قیمت طلا در حال کاهش است، اما کمی بالاتر از کانال روانی و اصلی خود در 2002.54 دلار در نوسان است. این قیمت جهت کوتاه مدت بازار را کنترل می‌کند.

حرکت مداوم به بالای 2002.54 دلار نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. اولین هدف صعودی، مقاومت اول در کانال 2035.78 دلار است. عبور از این سطح نشان می‌دهد که خرید با هدف اصلی بعدی در 2082.03 دلار قوی‌تر می‌شود.

عدم حمایت کانال مهم و روانی 2002.54 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت شتاب نزولی کافی ایجاد کرد، به دنبال افزایش فروش تا 1956.30 دلار باشید.

سطوح حمایتی طلا عبارتند از: 1910.92 دلار، 1833.32 و 1753.47 دلار

سطوح مقاومتی طلا عبارتند از: 2068.38 دلار، 2148.23 و 2225.83 دلار

خلاصه

آمار تورم آمریکا بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد

یلن (وزیر خزانه داری ایالات متحده) درباره «بحران قانون اساسی» بر سر سقف بدهی هشدار داد

ذخایر طلای چین افزایش یافت

نویسنده: لیلا درخشان

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array