به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در روزهای انتهایی ماه مارچ کارخانه Western Digital، کارخانه تولید محل ذخیره‌سازی داده‌ها (هارد درایو)، اعلام کرد که مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گفته این کارخانه، در طی این سرقت بخشی از اطلاعات ذخیره شده در فضای ذخیره‌سازی ابری این کمپانی دزدیده شده است. بعد از غیرفعال‌سازی تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی Western Digital به دلایل امنیتی، این کمپانی به تازگی دوباره این اطلاعات را به‌صورت آنلاین فعال‌سازی کرده و در دسترس قرار داده است.
درعین حال، این کمپانی به مشتریان خود هشدار داده است که ممکن است اطلاعات آنها نیز در چنگ هکرها بیفتد.

در بیانیه منتشر شده در وبسایت رسمی Western Digital، بخش زیادی از سیستم‌هایی که غیرفعال شده بودند اکنون بدون هیچ مشکلی در دسترس هستند. بخش تولید کننده هارد درایوها، با وجود آغاز سیر تحقیقات بیشتر درباره این سرقت، به عملیات تامین محصولات موردنیاز خود ادامه خواهند داد.

 

Western Digital

 

پیگیری‌های کمپانی Western Digital

هم‌اکنون کمپانی Western Digital درحال اعتبارسنجی اطلاعات به سرقت رفته و منتشر شده توسط هکرهاست. این کمپانی به مشتریان این اطمینان خاطر را داده است که آنها را از همه مراحل روند کاری و نتیجه حاصله مطلع خواهد کرد.

بخش My Cloud کمپانی Western Digital که مورد حمله هکرها قرار گرفته بود، عملیات خود را از سر گرفته و تا روز 15 ماه می دسترسی کاربران به این سرویس کاملاً به حالت قبلی بازخواهد گشت. در واقع، بیش از یک ماه طول کشید تا این کمپانی بتواند مشکلات به‌وجود آمده در عملکرد و زیرساخت این سرویس را رفع و رجوع کند. مشتریان مستقل این کمپانی نیز تحت تاثیر این سرقت آسیب دیدند. هکرها به هویت، نام، شماره تلفن و شماره حساب‌های ذخیره شده آنها در این سیستم دست یافته و از آنها سوءاستفاده کردند.

کمپانی Western Digital درحال برقراری ارتباط با مشتریانی است که در طی این حمله هکری تحت تاثیر قرار گرفته بودند تا برای آنها جبران مافات کند.

 

منبع: technewsspace

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array