به گزارش ایران دکونومی، همراه اول سرانجام پس از گذشت ۹ ماه توانست رکورد درآمد ماهانه خود را بشکند. به‌نظر می‌رسد این رکوردشکنی به‌دلیل افزایش مصرف دیتا باشد که چندی پیش مدیرعامل همراه اول به آن اشاره کرده بود.

صورت‌های مالی شرکت ارتباطات سیار ایران در کدال، عملکرد درآمدی یک‌ماهه این شرکت در خردادماه ۱۴۰۲ را گزارش می‌کند. همراه اول در این ماه موفق به شناسایی بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان شده است.

این اپراتور در شهریورماه سال ۱۴۰۱ با ثبت درآمد ۳۵۰۰ میلیارد تومانی رکورد زد، اما از مهرماه همان سال و فیلتر اینستاگرام، واتس‌اپ، گوگل پلی و چند پلتفرم دیگر، درآمد همراه اول به‌شدت کاهش یافت. کاهش درآمد بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در آبان‌ماه ۱۴۰۱ موجبات نگرانی مدیران همراه اول را به‌دنبال داشت.

مهدی اخوان، مدیرعامل همراه اول، در مجمع عمومی سالانه این شرکت که ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار شد، اظهار داشت آن‌ها با توجه به اعمال سیاست روی پلتفرم‌های بین‌المللی، در نیمه دوم سال شرایط بسیار سختی را پیش‌بینی می‌کردند که شاید شرکت با مشکلات بسیار جدی مواجه شود.

بااین‌حال از آذرماه روند درآمدی همراه اول دوباره رشد یافت و این شرکت در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درآمد ۳۵۳۸ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که کمی بیشتر از درآمد این شرکت در شهریورماه ۱۴۰۱ بود. در خردادماه ۱۴۰۲ نیز شاهد افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی همراه اول هستیم.

اخوان در مجمع یادشده همچنین اعلام کرد که میزان مصرف ترافیک همراه اول پس از یک سقوط آزاد در نیمه دوم سال گذشته، به‌تازگی به شهریورماه ۱۴۰۱ بازگشته است. با توجه به این سخنان و اینکه درآمد «خدمات دیتا و پیامک» بیشترین سهم را از کل درآمد این اپراتور دارد، می‌توان نتیجه گرفت که این رکوردشکنی از افزایش ترافیک مصرفی کاربران نشأت می‌گیرد.

رکورد

۹۰ درصد درآمد همراه اول در خردادماه سال جاری از کارکرد مشترکین حاصل شده؛ این اپراتور از سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیامک، اینترنت و پیامک انبوه برای مشترکین دائمی و اعتباری، درآمدی بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان محقق کرده است.

درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه نیز ۳۲۱ میلیارد تومان، درآمد حاصل از فروش خطوط جدید تلفن همراه ۱۲.۷ میلیارد تومان و سایر درآمدهای این اپراتور نیز ۲۵.۸ میلیارد تومان گزارش شده است.

گفتنی است مجموع درآمد فصل بهار همراه اول در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی دارد.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array