به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سختی استخراج بیت کوین پس از افزایش 2.3 درصدی در اوایل روز دوشنبه به بالاترین سطح خود یعنی 62.46 تریلیون رسید. این افزایش به دلیل به حداکثر رساندن فعالیت‌های ماینینگ قبل از رویداد هاوینگ آینده است که قرار است طی شش ماه آینده اتفاق بیفتد. با این حال، با توجه به جهش‌های ماهانه 5.48 درصدی و 6.47 درصدی قبلی، به نظر می‌رسد نرخ رشد این معیار در حال کاهش است.

داده‌های BTC.com نشان می‌دهد که Antpool و Foundry USA Pool طی دو هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در میزان هش ریت خود بوده‌اند. شروع مجدد فعالیت Antpool به طور خاص، فاصله آن با Foundry USA را کاهش داده است. Antpool در ماه اکتبر 1175 بلوک ماین کرد که بالاترین تعداد ماهانه در بیش از هفت سال گذشته بود. در نتیجه، Antpool و Foundry USA Pool در حال حاضر، روی هم رفته سهم تاریخی 55 درصدی بازار را در اختیار دارند.

سختی استخراج بیت کوین

از سوی دیگر، Bitmain، با وجود واگذاری Antpool در سال 2021، همچنان از طریق یک اکوسیستم جامع متشکل از تولید ماینر و فعالیت‌های ماینینگ، به کار خود ادامه می‌دهد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که شعبه آمریکایی Bitmain حداقل 19 اگزاهش در ثانیه (EH/s) از S19XPهای خود را در سه ماهه سوم وارد کرده است. در نتیجه، بخشی از افزایش هش ریت Antpool را می‌توان به واردات اخیر Bitmain نسبت داد.

علاوه بر این، Antpool اخیراً از سرویس استخراج ابری با قراردادهای مبتنی بر S19XPهای Bitmain رونمایی کرده است. این اقدام نشان می‌دهد که نه تنها Antpool در حال رشد است، بلکه به روند فعالیت‌های ماینینگ خود تنوع می‌بخشد.

به طور خلاصه، همزمان با آماده شدن ماینرها برای رویداد بعدی هاوینگ بیت کوین، رقابت در این بخش از صنعت در حال تشدید است. بازگشت قابل توجه Antpool، همراه با کاهش محسوس روند کلی افزایش سختی شبکه، شش ماه آینده را برای همه فعالان این بخش به دورانی حیاتی تبدیل کرده است. با استفاده از استخرهای ماینینگی که قدرت بیشتری نسبت به همیشه دارند، چشم‌انداز آتی صنعت ماینینگ بیت کوین شاهد تغییرات چشمگیرتری بوده و لایه دیگری از پیچیدگی را به دنیای بی‌ثبات و نوسانی ماینینگ بیت کوین اضافه می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ultramining

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array