به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سامسونگ، غول فناوری کره‌ای، به دنبال راهی برای تغییر فرم فاکتور (form factor) گوشی‌های هوشمند خود در راستای انطباق بیشتر آنها با برنامه‌ها و عملکردهای هوش مصنوعی مولد است.

رو ته مون (Roh Tae-moon) رئیس واحد تجربه موبایل سامسونگ، به نشریه استرالیایی فایننشال ریویو گفته است که نسل جدید “تلفن‌های هوش مصنوعی” این شرکت با گوشی‌های استاندارد آن “بسیار متفاوت” خواهد بود. پیاده‌سازی موفقیت آمیز فرم فاکتورهای جدید، «تلفن‌های هوش مصنوعی» را به حسگرهای بیشتر و صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به تلفن‌های امروزی مجهز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که فرم فاکتور یک جنبه طراحی سخت افزاری است که اندازه، شکل و سایر مشخصات فیزیکی اجزای تشکیل دهنده یک محصول را تعریف می‌کند. از زمان اختراع آیفون در کمپانی اپل، اکثر گوشی‌های هوشمند از فرم مستطیلی باریک در اندازه‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

سامسونگ

رقابت سامسونگ و شرکت‌های بزرگ در عرصه هوش مصنوعی

خبر این تغییرات احتمالی زمانی منتشر می‌شود که سامسونگ سیستم “Galaxy AI” خود را ماه می برای چندین گوشی هوشمند خود عرضه کرد. هدف این سیستم ساده‌سازی ویژگی‌های موجود، افزودن ابزارهای جدید برای کاربران و بهبود عملکرد کلی گوشی‌های سامسونگ عنوان شده است.

اخیراً چند شرکت تولیدکننده دیگر در بازار تلاش کرده‌اند تا خط تولید دستگاه‌های هوش مصنوعی خود را با فرم فاکتورهای جدید و منحصر به فرد معرفی کنند ولی تاکنون نتوانسته‌اند این محصولات را به جریان اصلی وارد نمایند.

اپل، به عنوان بزرگترین رقیب تولید گوشی سامسونگ، در ماه ژوئن از همکاری خود با شرکت OpenAI خالق چت بات مشهور ChatGPT با هدف ایجاد ویژگی‌های هوش مصنوعی برای گوشی‌های آیفون خبر داد. گوگل نیز اخیراً قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل اندروید خود در سری پیکسل 8 و 9 آزمایش کرده است.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array