به گزارش ایران دکونومی،  سامانه یکپارچه خودرو سامانه ای است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف عرضه متناسب خودرو و حذف قرعه‌کشی‌ها ایجاد شده است.

در این سامانه قرعه‌کشی به آن معنا که تعدادی از متقاضیان برنده اعلام شوند و الباقی حذف شوند، وجود ندارد. و متقاضیان واجد شرایط همگی درخواست خود را ثبت می‌کنند؛ و چنانچه تقاضا برای خودرویی بیش از ظرفیت عرضه شده بود، قرعه‌کشی برای تعیین نوبت تخصیص و تحویل تعیین می‌شود.

 طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه خودروها، شیوه فروش خودروها به طور کلی تغییر کرده است.

و قرار بر این شد که دیگر سامانه یکپارچه فروش خودروها باز و بسته نشود و برای همیشه فعال بماند تا خودروسازان محصولات دارای ظرفیت خود را به‌تدریج در سامانه عرضه و مشتریان هر زمان که نیاز دارند، خرید خود را انجام دهند.

همچنین مردم می توانند علاوه بر مراجعه به سامانه یکپارچه خودروهای داخلی به نمایندگی شرکت ها هم برای اطلاع از طرح های متنوع فروش مراجعه کنند.

نکته مهم و قابل توجه این است که دیگر برای ثبت‌نام نیاز به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی هم نیست.

عرضه ۸ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

مهدی تقدسی­ مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: متقاضیانی که اسفند 1401 برای خودرو‌های وارداتی ثبت نام کرده بودند می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی به نشانی Saleauto.Ir اولویت خرید خود را انتخاب کنند.

به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در این مرحله، 8 خودرو از 6 شرکت در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد. 

تقدسی ادامه داد:در این مرحله خودرو‌های چانگان CS 35 پلاس، چانگان CS 55 پلاس، زوتی DL5، بستیون T77، جتا VS5 و VS7، سوزوکی و جیلی آزکارا عرضه شده است. 

در طرح جدید فروش خودرو پول خریدار بلوکه نمی‌شود

برای اولین بار در یکی از طرح‌های پیش‌فروش ایران‌خودرو در بهمن ماه ۱۴۰۱، تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجهی از مبلغ خودرو در این حساب به‌عنوان پیش شرط ثبت‌نام صرفا برای متقاضیان عادی اعمال شد.

 و تنها افرادی می‌توانستند در طرح‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام کنند که بخشی از وجه خودرو را در حساب‌هایشان بلوکه کرده باشند.  

 پیش شرط تعریف حساب وکالتی برای خودروهای وارداتی مسدود کردن ۵٠٠ میلیون تومان در این حساب بود و برای خودروهای داخلی متقاضی باید ١٠٠ میلیون تومان را در حساب خود مسدود می‌کرد.

در این میان این طرح مخالفان و موافقانی داشت ولی اکثریت از محدودیت جدید گلایه‌مند بودند، اما برخی هم از این طرح استقبال کرده چرا که بیان می‌کردند با این شیوه دست دلالان کوتاه می‌شود و راه برای مصرف‌کننده واقعی هموارتر می‌شودو مشتری واقعی را به خرید خودروی مورد نظر، نزدیک‌تر می‌کند.

 و اکنون عمر این شرط (ایجاد حساب وکالتی و بلوکه کردن پول) به پایان رسیده و قرار نیست پیش شرط ثبت‌نام چه برای خودروهای داخلی و چه خودروهای وارداتی این شرط لحاظ شود.و متقاضیان دیگر نیازی به سپرده‌گذاری پیش از آغاز ثبت‌ نام ندارند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array