به گزارش ایران دکونومی، متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه پارسال ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود بلوکه کردند و ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر دیروز (چهارشنبه ٩ اسفند ماه) تا پایان روز شنبه (١٢ اسفند ماه) فرصت خواهند داشت تا از میان ١٢ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در دوره، صرفاً یک خودرو خود انتخاب کنند.

در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، هیچگونه ثبت‌نام جدیدی برای متقاضیان جدید در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه تنها ویژه ثبت‌نام کنندگان مرحله اول است.

در این دور پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت‌ واردکننده) دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارد شده‌ (توسط چهار شرکت)‌ دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

قیمت‌ خودروها (قطعی و علی‌الحساب) قیمت پایه در مبادی ورودی است و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه می‌شود.

عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

 تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

متقاضیان خودروهای وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array