به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با نگاهی اجمالی به وضعیت دارایی‌های دیجیتال طی چند روز گذشته، می‌توان به راحتی به عملکرد متفاوت آوالانچ (AVAX) علیرغم اصلاح گسترده بازار کریپتو پی برد. این ارز رمزپایه یکی از معدود ارزهای دیجیتال اصلی است که با بی‌اعتنایی به روند کلی ریزش قیمت در بازار کریپتو، دستاوردهایی دورقمی را ترسیم می‌کند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که این روند ناشی از انتشار اطلاعیه‌های شراکت‌های جدید شبکه و افزایش حجم معاملات و کل ارزش قفل شده در بستر این شبکه بلاکچین بوده است، اما برخی دیگر ادعا می‌کنند که تغییراتی در نحوه ارزش‌گذاری آلتکوین‌ها ایجاد شده است.

در حالی که بر اساس داده‌های کوین گکو (CoinGecko) بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) روز یازدهم دسامبر (20 آذر) شاهد افت ناگهانی 6 درصدی بودند و تا این لحظه تنها بخشی از این ضرر را جبران کرده‌اند، رمزارز آواکس (AVAX) در 24 ساعت گذشته نزدیک به 15 درصد افزایش یافته است.

قیمت آوالانچ طی هفت روز گذشته
قیمت آوالانچ طی هفت روز گذشته 84 درصد افزایش یافته است. منبع: TradingView

عملکرد متمایز آوالانچ (AVAX ) از دیدگاه تحلیلگران

رایان مک‌میلین (Ryan Mcmillin)، مدیر سرمایه‌گذاری مرکل تری کپیتال (Merkle Tree Capital)، در گفتگو با کوین تلگراف گفت که بخش زیادی از هیجانات پیرامون AVAX می‌تواند به دلیل شراکت جی‌پی مورگان و سیتی (Citi ) با بنیاد آوالانچ در زمینه طرح‌های ابتکاری توکنیزه‌سازی دارایی‌ها در دنیای واقعی باشد.

وی در ادامه افزود: ” به نظر می‌رسد قدرت اخیر آواکس (AVAX) با افزایش حجم معاملات روزانه آن از حدود 200 هزار دلار به 4.5 میلیون دلار طی چند روز گذشته مرتبط باشد. آدرس‌های فعال روزانه این شبکه نیز روند صعودی خوبی داشته‌ است.

از سوی دیگر، داده‌های دیفای لاما (DefiLlama) حاکی از آن است که کل ارزش قفل شده (TVL) در شبکه آوالانچ در سه ماه گذشته یعنی از 12 سپتامبر تاکنون، 82 درصد رشد داشته و از 490 میلیون دلار به 894 میلیون دلار افزایش یافته است، در حالی که حجم معاملات AVAX در همین دوره زمانی، 2436 درصد افزایش را تجربه کرده است.

حجم معاملات آوالانچ
کل ارزش قفل شده (TVL)  آوالانچ در سه ماه گذشته 82 درصد رشد داشته است. منبع: DefiLlama

هنریک اندرسون (Henrik Andersson)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری آپولو کریپتو (Apollo Crypto)، به کوین تلگراف گفت که استانداردهای بازار قبلاً آواکس (AVAX) را کمتر از حد واقعی ارزش‌گذاری کرده بودند. او با اشاره به عملکرد آلتکوین‌هایی مثل IMX و SNX که از سال 2022 بهتر از بیت کوین ظاهر شده بودند، اظهار داشت که معتقد است در سال 2024 وارد بازاری خواهیم شد که در آن برخی از آلتکوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت. همین اظهارات به پیش‌بینی آغاز آلت سیزن بعدی و کاهش دامیننس بیت کوین در بازار کریپتو قوت بیشتری بخشیده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این توکن به زودی با فشار نزولی قابل توجهی مواجه خواهد شد و دستاوردهای فعلی کوتاه مدت خواهند بود. به عقیده این تحلیلگران آواکس (AVAX) رابطه متقابلی با رمزارزهای اصلی مانند بیت کوین دارد، اما با تاخیر نسبت به حرکات آنها واکنش نشان می‌دهد، بنابراین این بار هم از این قاعده مستثنی نبوده و در نهایت از دینامیک‌های بازار بیت کوین پیروی خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array