به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت هوش مصنوعی Skild AI به تازگی از پایان موفقیت‌آمیز دور سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری سری A خود با مشارکت جف بزوس و سافت بانک پرده برداشته است.

استارتاپ Skild AI یک شرکت اسپین آف از دانشگاه کارنگی ملون است که تمرکز خود را بر روی ساخت یک سیستم هوش مصنوعی متمرکز کرده است که می‌تواند در ماشین‌ها و دستگاه‌های روباتیک مختلف، با عنوان «مغز همه منظوره» نصب شود.

بر اساس پست وبلاگی این شرکت، سرمایه بازار 1.5 میلیارد دلاری جمع آوری شده آن، عمدتاً از شرکت‌های بزرگی مثل لایت اسپید ونچر، سافت بانک و بزوس اکسپدیشن به رهبری جف بزوس بوده است.

توسعه مغز هوش مصنوعی

این استارتاپ جدیدترین بازیگر در فضای رو به رشد هوش مصنوعی است که با هدف والای توسعه «هوش جامع مصنوعی یا به اختصار AGI» به جمع بزرگانی مثل آنتروپیک، OpenAI، و استارتاپ xAI، ایلان ماسک پیوسته است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که مفهوم AGI به خودی خود، یک اصطلاح مبهم و بی‌معنای علمی است. هیچ اتفاق نظری بین دانشمندان یا مهندسان در مورد نقطه تمایز یک سیستم هوش مصنوعی قدرتمند و یک سیستم هوش جامع مصنوعی وجود ندارد و این مفهوم فعلاً در حد ایده باقی مانده است.

مغز رباتی همه‌کار" در Skild AI

با این حال، با توجه به پست وبلاگی منتشر شده، هدف بلندمدت Skild AI ایجاد یک “مغز” مصنوعی مدولار است که می‌تواند در هر سیستمی که قادر به تامین نیازهای برق و کانکشن آن است، نصب شود. این شرکت هنوز جزئیات مربوط به چگونگی توسعه این محصول یا سرویس را منتشر نکرده است.

مشارکت‌های احتمالی Skild AI

در اطلاعیه تامین مالی سری A این استارتاپ هیچ گونه جزئیاتی در مورد نقشه راه یا مشارکت‌های شرکت ذکر نشده است. با این حال، می توانیم حدس بزنیم که جف بزوس یا آمازون احتمالاً با توجه به مشارکت جمعی خود در این دور تأمین مالی، با این شرکت همکاری خواهند داشت.

بی‌شک توسعه این مغز هوش مصنوعی به زیرساخت‌های عظیمی شبیه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه ChatGPT OpenAI و Grok xAI نیاز دارد. پس شرکت‌های بزرگ ساخت تراشه مثل انویدیا و AMD را در صدر فهرست مشارکت‌های این شرکت قرار می‌دهد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array