به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی بزرگ متا به تازگی از یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است که قادر است درخواست‌های متنی را به مدل‌های گرافیکی سه بعدی تبدیل کند. ظاهراً این هوش مصنوعی که 3D Gen نام دارد، بافت‌ها و پوسته‌های جدیدی را نیز به تصاویر تولید شده خود اضافه خواهد کرد.

علاوه بر قابلیت ساخت تصاویر سه بعدی از درخواست‌های متنی، هوش مصنوعی جدید متا به قابلیت رند مبتنی بر فیزیک (PBR) و بافت سازی مجدد نیز مجهز شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. به گفته محققان متا، میانگین زمان استنتاج 3D Gen برای ساخت مدل‌های سه بعدی در حال حاضر کمتر از یک دقیقه است. حتی در بخشی از گزارش محققان، این زمان در حدود سی ثانیه برآورد شده است.

گرافیک سه بعدی با هوش مصنوعی متا

پس از ساخت این تصاویر گرافیکی، کاربران قادر هستند بافت تولید شده توسط مدل را به انتخاب خود اصلاح و یا حتی جایگزین کنند. این اصلاحات نیز بر مبنای پرامپت‌های متنی انجام خواهد شد.

ناگفته نماند که متا هنوز هیچ گزارش رسمی از عرضه این مدل هوش مصنوعی انقلابی به صورت عمومی منتشر نکرده است و در حال حاضر محققان در حال تحقیق و بررسی محصول جدید هستند. بی‌تردید در صورت ساخت و عرضه عمومی 3D Gen، شاهد انقلاب بزرگی در زمینه جلوه‌های ویژه فیلم‌ها و بازی‌ها خواهیم بود، چراکه به طور کلی ساخت محتواهای سه بعدی مستلزم صرف وقت و انرژی زیادی است؛ وجود چنین ابزار حیرت‌آوری می تواند به میزان قابل توجهی از اتلاف زمان و انرژی لازم برای ساخت گرافیک‌های سه بعدی جلوگیری کند.

منبع: ai.meta

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array